شناسه خبر:44532
1400/5/24 11:51:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پانزدهمین محموله واکسن هفته آینده وارد استان لرستان می‌شود.

حمید مخیری روز گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه پانزدهمین محموله واکسن هفته آینده وارد استان لرستان می‌شود، افزود: قطعاً تعداد آن از 20 هزار دوز واکسن بیشتر خواهد شد و با رایزنی‌های انجام‌شده سعی می‌کنیم این تعداد را بیشتر کنیم.

وی ابراز کرد: تا این لحظه 425 هزار و 784 دوز واکسن وارد استان شده است که تا امروز 385 هزار دوز را تزریق کرده‌ایم.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: روزانه بین 10 تا 16 و گاهی تا 18 هزار نفر را واکسینه می‌کنیم که برای گروه سنی 45 سال به بالا و کسانی که جامانده از فاز نخست هستند و ارگان‌ها و اداراتی که در نوبت کرونا قرار دارند، تزریق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته کارکنان بانک، نیروهای انتظامی، دادگستری و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی را واکسینه کردیم و جامانده‌های این اقشار نیز در این مرحله واکسینه می‌شوند.

مخیری افزود: توصیه‌ای که به مردم می‌کنیم این است که حتماً با پیامک، دعوت‌نامه یا تماس تلفنی که با آن‌ها گرفته شده، مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما 32 مرکز واکسیناسیون داریم که 18 مرکز آن‌ها مراکز تجمیعی هستند و واکسن در حجم زیاد آنجا تزریق می‌شود و دو مرکز تزریق خودرویی در خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی کردیم که در هفته آینده به‌صورت تمام‌وقت فعال می‌شوند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موج پنجم کرونا بسیار خطر‌ناک شده و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، این موج ادامه داشته و ضرر‌های زیادی خواهد داشت.

شناسه خبر 44532