شناسه خبر:44269
1400/5/17 10:06:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: وضعیت شهرستان از نظر بیماران مبتلا به کرونا بسیار وخیم بوده و در صورت عدم توجه به برخی مسائل با نبود تخت در بیمارستان‌های سنندج مواجه خواهیم شد.

دکتر جهانبخش یوسفی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون حدود 290 نفر در بیمارستان‌ها بستری و تخت‌های آی‌سی‌یو در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه فقط شب گذشته 267 نفر بیمار به اورژانس‌های تنفسی مراجعه کردند که 47 نفر فقط در یک شب بستری شدند، از شهروندان خواست تا وضعیت از این بدتر نشده از حضور در مهمانی، هرگونه مراسم، خریدهای غیر ضروری مخصوصاً در فضاهای بسته خودداری کرده و حتماً به محض خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به اینکه، افراد بدون ماسک اگر در مواجهه با این ویروس جدید قرار بگیرند در عرض 15 ثانیه مبتلا می‌شوند، افزود: هم‌اکنون خوشه‌های ابتلا در جمع‌های خانوادگی و دوستان است و خیلی از افراد بستری شده سابقه شرکت در مراسم و مهمانی‌ها را داشته‌ و عده‌ای به دلیل عدم استفاده از ماسک مبتلا شده‌اند.

یوسفی با تأکید بر اینکه تزریق واکسن به منزله عدم ابتلا نیست و حتماً در هر شرایطی استفاده از ماسک ضروری است، گفت: در این شرایط بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و همدلی همه اقشار جامعه است و شهروندان هرگونه گلودرد، سرفه، آب‌ریزش بینی و بیحالی را جدی بگیرند.

در 24 ساعت منتهی به ظهر روز جمعه 15 مرداد 284 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر 493 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که 53 بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند 1398 تا ظهر امروز در استان یک هزار و 410 قربانی داشته است.

 

شناسه خبر 44269