شناسه خبر:44158
1400/5/13 13:27:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: 114 دانش‌آموز استان به مرحله دوم دوازدهمین دوره المپیاد نانو راه یافتند.

رشید قربانی با اعلام این خبر و تبریک موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری، المپیاد‌های علمی و نانو گفت: 114 نفر از دانش‌آموزان استان با درخشش در مرحله اول آزمون المپیاد نانو، به مرحله دوم راه یافتند و کردستان برای چندمین سال متوالی رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرد.

وی افزود: در مجموع دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیاد، استان آذربایجان شرقی با 64 راه یافته، تهران با 43 راه یافته و اصفهان با 37 راه یافته بعد از کردستان در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با بیان اینکه دو هزار و 579 نفر از دانش‌آموزان استان در مرحله اول المپیاد در سال تحصیلی جاری شرکت کرده بودند، اظهار کرد: 114 نفر از دانش‌آموزان استان، به مرحله دوم المپیاد راه یافتند.

قربانی همچنین به تعداد برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله دوم المپیاد به تفکیک شهرستان‌ها پرداخت و گفت: 59 نفر از دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم از سنندج، 16 نفر مریوان، 12 نفر قروه، 12 نفر سقز، هفت نفر دیواندره، پنج نفر دهگلان و سه نفر از شهرستان بیجار هستند.

وی همچنین به نتایج المپیادهای نانو در سال گذشته و کارنامه دانش‌آموزان استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 103 نفر از دانش‌آموزان به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند که در مرحله نهایی 13 نفر موفق به کسب نشان شدند که حاصل تلاش دانش‌آموزان استان،کسب یک نشان طلا، دو نقره و 10 برنز بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد که با آموزش و برگزاری کلاس‌های ویژه، دانش‌آموزان استان در مرحله دوم المپیاد نیز موفق عمل نمایند و توفیقات سال گذشته مجدد تکرار و حفظ شود.

قربانی با تبریک این موفقیت ارزشمند به دانش‌آموزان برگزیده، خانواده‌های آنان و جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان استان، از زحمات همه معلمان پر تلاش، مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی مدارس، اهتمام و برنامه‌ریزی معاونت آموزش متوسطه استان و همکاران این حوزه در سطح استان و شهرستان، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه و همه دست اندرکاران امر در تمامی سطوح تشکر کرد.

گفتنی است طی پنج سال گذشته، کردستان در المپیاد نانو حائز رتبه اول کشوری بوده و دانش‌آموزان کردستانی با کسب مدال‌های رنگارنگ افتخار آفرینی کرده‌اند.

 

شناسه خبر 44158