شناسه خبر:44008
1400/5/11 09:35:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پروژه در آستانه افتتاح (حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد) دارای طول 68 کیلومتری و 6 خطه با عرض 35 متر است، گفت: این محور چهار رشته تونل دارد و حدود 32 کیلومتر از مسیر خرم‌آباد به بروجرد را کاهش می‌دهد.

وحید کرم‌الهی ظهر روز گذشته در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آماده افتتاح آزادراه خرم‌آباد به بروجرد در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: امروز از قطعات دوم، سوم و چهارم آزادراه خرم‌آباد- اراک یعنی حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد بازدید شد.

وی خاطرنشان کرد: مسیر فعلی خرم‌آباد به بروجرد چهارخطه و دارای مسافت 100 کیلومتری است، دارای شیب‌ها و گردنه‌های نامساعدی بوده که در فصول سرد و با بارش باران و برف دچار مشکلاتی می‌شود و پاسخ‌گوی بار ترافیکی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه پروژه در آستانه افتتاح (حد فاصل خرم‌آباد تا بروجرد) دارای طول 68 کیلومتری و 6 خطه با عرض 35 متر است، افزود: این محور چهار رشته تونل دارد و حدود 32 کیلومتر از مسیر خرم‌آباد به بروجرد را کاهش می‌دهد.

کرم‌الهی افزایش کیفیت و سرعت راه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست، ایجاد سرعت در حمل‌و‌نقل شمال به جنوب و تسهیل و تسریع دسترسی لرستان به شمال و جنوب را از دیگر مزایای پروژه آزادراهی خرم‌آباد- اراک عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح مطالعاتی و اجرای هفت‌ساله این پروژه،‌ بیان کرد: سه هزار میلیارد تومان اعتبار تاکنون برای پروژه هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: امید می‌رود با بهره‌برداری از پروژه آزادراهی خرم‌آباد- اراک شاهد رونق اقتصادی در لرستان شویم، چراکه زیرساخت حمل‌ونقل زمینه‌ساز سایر بخش‌های اقتصادی در استان خواهد بود.

کرم‌الهی آزادراه خرم‌آباد- اراک را تکمیل‌کننده کریدور شمال به جنوب عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی خوب در استان خواهیم شد.

شناسه خبر 44008