شناسه خبر:43914
1400/5/9 10:59:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تونل اربعین (قلاجه) در محور ارتباطی ایوان به سمت اسلام آباد غرب 16 مردادماه بازگشایی می‌شود.

عبدالله بهادری افزود: تونل اربعین (قلاجه) در مسیر ارتباطی شهرستان ایوان از پنجم تیرماه به دلیل تکمیل روشنایی و اجرای تاسیسات مکانیکی و تهویه به مدت 40 روز مسدود شده است.

وی بیان کرد: در این مدت تنها نیمی از روشنایی و جت فن‌های داخل تونل فعال بود که با تامین و انتقال از پست برق شهرستان گیلانغرب این مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، مسیر اسلام‌آباد غرب، حمیل و سرابله و جاده قبلی گردنه قلاجه به سمت شهرستان ایوان را به عنوان مسیر‌های جایگزین در این مدت نام برد و یادآور شد: بر اساس تعهد و توافق با پیمانکار مربوطه (جنرال مکانیک) تونل اربعین 16 مردادماه بازگشایی و زیر بار مجدد ترافیک می‌رود.

بهادری از رانندگان درخواست کرد: با صبر و شکیبایی و با توجه به علائم هشداردهنده همکاران راهداری و پلیس با ایمنی در این‌محور تردد کنند.

گفتنی است؛ تردد در تونل قلاجه (اربعین) علاوه بر نزدیکی در راه ارتباطی استان‌های ایلام و کرمانشاه به هم‌ به ویژه شهرستان‌های ایوان از توابع استان ایلام و شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه، در سهولت تردد زائران اربعین حسینی در طول سال به‌ویژه ایام اربعین حسینی که اوج تردد زائران است نقش مهم و بسیار حائز اهمیتی دارد.

شناسه خبر 43914