شناسه خبر:43857
1400/5/6 09:34:54
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان:

اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان گفت: 90 درصد کارهای شورا به موضوع شهرداری و مسائل شهری و عمرانی اختصاص یافته در حالی‌که اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است.

محمود الله‌مرادی در نشست با اعضای منتخب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر سنندج، فقر، مواد مخدر، قاچاق و مشکلات جامعه را از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دانست و افزود: شوراها می‌توانند در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی دخیل باشند، همچنین خدمت به مناطق فقیرنشین و دورافتاده در حاشیه شهرها فراموش نشود.

وی خواستار بررسی معضلات شهر در شورای فرهنگ عمومی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آسیب‌های اجتماعی شد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 78 معضل اجتماعی در شهر سنندج شناسایی شده است اظهار کرد: حل معضلات اساسی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، عمومی و عمرانی می‌تواند به موفقیت شورا کمک کند.

الله‌مرادی وظایف شوراهای اسلامی شهر را بسیار وسیع و گسترده توصیف و اظهار کرد: 90 درصد کارهای شورا به موضوع شهرداری و مسائل شهری و عمرانی اختصاص یافته در حالی‌که اختیارات شوراها فراتر از مسائل شهرداری است.

وی اعتمادسازی در بین مردم از سوی شوراهای شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کم‌کاری برخی مدیران موجب سلب اعتماد مردم شده و نتیجه آن را در انتخابات دیدیم که نیاز است اعضای منخب دور ششم این اعتماد از دست رفته را به مردم بازگردانند.

به گفته وی، مردم کردستان تشنه خدمت‌ بوده و با خدمت به مردم می‌توان به فضای اعتمادسازی و آرامش روانی در جامعه کمک کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان رضایت‌مندی مردم را مرهون ایجاد آرامش روانی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی و امنیت روانی را نیازمند فعالیت‌های فرهنگی در جامعه دانست و بر ترویج نمادهای ارزشی و ملی تأکید کرد.

الله‌مرادی با اشاره به اینکه معروفات در جامعه مورد غفلت واقع شده است، خواستار ترویج معروفات و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی در سطح شهر شد.

وی بر فراهم کردن بسترهای ورود سرمایه‌گذار به داخل استان تأکید کرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان مطالبه‌گری مسائل و مشکلات جامعه از ادارات دولتی را یکی دیگر از وظایف شوراها دانست و گفت: شوراهای شهر باید در جهت حل مشکلاتی مانند آب و فاضلاب شهری، برق و گاز حرکت کنند.

الله‌مرادی با بیان اینکه حضور نیروهای انقلابی در جامعه مایه خیر و برکت است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر انقلابی هستند و شورا می‌تواند پرچمدار جهادی، انقلابی و مردمی باشد.

وی اضافه کرد: شورا یک رکن اساسی از حکومت‌های مردمی است بنابراین می‌توانند نقش اساسی و تأثیرگذاری در مسائل شهری ایفا کنند.

به گفته دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان، حضور مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی پیامدهای مثبتی به‌دنبال داشته و کمترین مشکل برای نظام ایجاد کرده و بازخورد سیاسی امنیتی کمتری داشته است.

شناسه خبر 43857