شناسه خبر:43806
1400/5/5 09:55:53

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: پس از اتمام خودارزیابی، ارزیابی داخلی توسط ارزیابان دانشگاهی، ارزیابی وزارتی توسط ارزیابان اعزامی از سوی وزارت متبوع و رسیدگی به اعتراضات بیمارستان‌ها، 15 بیمارستان دانشگاهی و دو بیمارستان غیردانشگاهی رتبه نخست کسب کردند.

صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: چهارمین دوره ارزیابی جامع اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان همزمان با سایر بیمارستان‌های سطح کشور که از دی ماه سال 98 آغاز شد و با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کووید 19، فرآیند ارزیابی آن متوقف شده بود از بهمن ماه سال گذشته مجدداً از سر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی با توجه به انجام بیش از 80 بازدید نظارتی توسط کارشناسان اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان از بیمارستان‌های سطح استان کردستان اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی همه نواقص، نقاط قابل بهبود فرایندی و عملکردی بیمارستان‌ها در حوزه‌های تخصصی احصاء و راهکارهای اصلاحی و پیشنهادی جهت ارتقای عملکرد به‌صورت پسخوراند به بیمارستان‌ها ارائه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: پس از اتمام خودارزیابی، ارزیابی داخلی توسط ارزیابان دانشگاهی، ارزیابی وزارتی توسط ارزیابان اعزامی از سوی وزارت متبوع و رسیدگی به اعتراضات بیمارستان‌ها، از مجموع 16 بیمارستان دانشگاهی استان 15 بیمارستان موفق به کسب درجه یک و یک بیمارستان درجه دو را کسب کرد.

جدیدالاسلامی تصریح کرد: همچنین از مجموع چهار بیمارستان غیردانشگاهی (خصوصی، تابعه تأمین اجتماعی، تابعه نیروهای مسلح) دو بیمارستان موفق به کسب درجه یک و دو بیمارستان درجه دو را کسب نمودند.

وی با بیان اینکه در اجرای این امر مهم حوزه کارشناسی معاونت بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه همکاری لازم را داشته‌اند، ادامه داد: با توجه به مشارکت فعالانه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، منابع مالی مورد نیاز جهت تهیه تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای، تعمیر و بهسازی فضاهای فیزیکی و ارتقای فرآیندهای کاری و غیره تأمین شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها و به تبع آن درآمد دانشگاه مستقیماً با درجه اعتباربخشی بیمارستان در ارتباط است.

شناسه خبر 43806