شناسه خبر:43278
1400/4/21 09:44:17

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: فاز نخست واحد تولیدی و تبدیلی خوراک کودک این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید آزادبخت روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه خوراک کودک بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: این واحد با پیگیری‌های عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درحال اجرا بوده و فاز نخست آن تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: مجموعه خوراک کودک پروژه‌ای با وسعت 15 هکتار از طرح‌های شستا است و برای سرمایه‌گذاری این کارخانه که یکی از صنایع مادر استان و کشور است، تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مجموعه عظیم با خرید شیر دامداران استان زنجیره‌ تولیدی از محصولات بر پایه شیر به‌وجود آمد؛ به‌طوری که سهم بسزایی در راستای ایجاد اشتغال دارد که امیدواریم مکانی که سال‌ها معطل مانده، با کمک مسئولان استان و نماینده راه‌اندازی شود.

آزادبخت اضافه کرد: شستا یکی از هلدینگ‌های بزرگ تولید در حوزه مواد غذایی کشور است و با توجه به نیاز تولید شیر و گوشت، با ایجاد صنایع مربوط به آن‌ها درصدد افزایش این محصولات ضروری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد ادامه داد: با راه‌اندازی این مجموعه نیاز به اشتغال بین 300 تا 500 نفر و با تکمیل زنجیره تولید و صنایع تبدیلی تکمیلی برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

آزادبخت میزان سرمایه‌گذاری برای این شرکت را بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: کارخانه شیر خشک شهرستان بروجرد به‌عنوان فازی از زنجیره تولید محصولات لبنی معرفی شده و این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس گودرزی افزود: صددرصد تجهیزات پروژه خریداری و بخش عمده آن تحویل مجموعه شرکت شده که با روند شتابنده‌ای درحال اجرا است.

گودرزی خاطرنشان کرد: پروژه مهم تولید خوراک کودک (شیر خشک) می‌تواند بستری برای توجیه اقتصادی واحدهای دامپروری باشد که شستا در نقاط مختلف احداث کرده و در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در رابطه با تولید این کارخانه اظهار کرد: در این کارخانه سالانه 70 هزار تُن شیر دریافت می‌کنیم، شیر خشکی که از این کارخانه به شهرهای دیگر ارسال می‌شود، حدود 6 هزار تُن خواهد بود.

شناسه خبر 43278