شناسه خبر:43166
1400/4/19 08:40:44

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب از پیشرفت 50 درصدی بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در این شهرستان خبر داد.

جهانبخش حیدری با اشاره به بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک غرب کشور در شهرستان اسلام‌آباد غرب، اظهار کرد: فاز نخست این پروژه با 11 هکتار در دو بخش و اعتبار 220 میلیارد تومانی با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

وی افزود: بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین گلخانه یکپارچه غرب کشور در شهرستان اسلام‌آباد غرب با هدف محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال و رونق و جهش تولید اکنون در دست ساخت است، طبق پیش‌بینی‌ها فاز نخست آن در اوایل نیمه دوم سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: سایت گلخانه این شهرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه گلخانه‌ای هیدروپونیک غرب کشور در زمینی به مساحت 54 هکتار با 30 هکتار گلخانه مدرن، سردخانه، سورتینگ و بسته‌بندی در چند فاز با سرمایه‌گذاری حدود 600 میلیارد تومانی توسط یک سازمان اقتصادی احداث می‌شود.

به گفته حیدری با تکمیل تمام فازهای این سایت گلخانه‌ای برای 500 نفر از جوانان شهرستان اسلام‌آباد غرب به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود، طبق پیش‌بینی انجام‌شده سالانه بیش از 10 هزار تُن محصول از این گلخانه تولید می‌شود.

شناسه خبر 43166