شناسه خبر:43119
1400/4/17 09:52:53

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه‌ای در استان حمایت می‌شود.

ایرج بهرامی با اشاره به حمایت ویژه جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه گلخانه‌ها از تسهیل صدور مجوز گرفته تا پرداخت تسهیلات، اظهار کرد: متقاضیان احداث گلخانه بدون هیچ سقفی تسهیلات دریافت خواهند کرد.

بهرامی با بیان اینکه دو نوع تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه‌ای در استان اختصاص می‌یابد، گفت: متقاضیان می‌توانند از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با سود زیر هفت درصد از محل صندوق توسعه ملی و نیز تسهیلات تبصره 18 با سود 12.5 درصد و بازپرداخت 6 ساله برای ایجاد واحدهای گلخانه‌ای بهره‌مند شوند.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه شرط برخورداری از تسهیلات توسعه گلخانه‌ها را برخورداری از آب و زمین و نیز آورده 20 درصدی عنوان کرد و افزود: اگر متقاضیان این شروط را داشته باشند، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند براساس طرح توجیهی خود تسهیلات دریافت کنند.

بهرامی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در استان متقاضی برای ایجاد 50 هکتار گلخانه جدید داریم، گفت: برای ایجاد این میزان گلخانه بین 350 تا 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است که حمایت‌های لازم از این متقاضیان برای احداث واحدهای گلخانه‌ای به‌عمل می‌آید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه 48 هکتار گلخانه فعال و آماده بهره‌برداری داریم، ضمن اینکه 41 هکتار گلخانه دیگر هم در استان در دست احداث است.

این مقام مسئول با بیان آنکه بیشترین گلخانه‌های استان در شهرستان‌های کرمانشاه، قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب و صحنه ایجاد شده‌اند، گفت: در همه شهرستان‌های استان کم‌وبیش گلخانه داریم.

 

شناسه خبر 43119