شناسه خبر:43116
1400/4/17 09:46:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به خسارت‌های هنگفت قطعی برق به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، گفت: ادامه‌دار شدن قطعی‌ها به تعطیلی واحدهای صنعتی منجر می‌شود، زیرا جدا از خسارت تولید و تجهیزات، باید حقوق کارگران، بیمه تأمین اجتماعی، اقساط بانکی و مالیات را پرداخت کنند.

«جهانبخش شکری» روز چهارشنبه در دیدار هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن با آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه به‌مناسبت هفته صنعت و معدن، افزود: نباید خسارت قطعی برق فقط برای واحدهای تولیدی و صنعتی باشد، برای آن باید تدبیر شود که این خسارت‌ها به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: اگر قطعی برق ناشی از خشک‌سالی است، باید سال‌های گذشته به فکر توسعه و زیرساخت‌های برقی کشور می‌بودیم؛ بنابراین اکنون نمی‌شود برای آن فکری کرد، بلکه باید حداقل قطعی برق در استان‌ها را متناسب و برحسب عدالت تنظیم کرد. درحالی که سهم مصرف برق کل استان کرمانشاه در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و خانگی 700 مگاوات در روز بوده که کمتر از سهم یک کارخانه در اصفهان با یک‌هزار مگاوات مصرف روزانه است.

شکری با بیان اینکه در استان کرمانشاه دو برابر مصرف برق تولید می‌شود، گفت: عدالت ایجاب می‌کند استانی مانند کرمانشاه که ازنظر شاخص‌های اقتصادی، بیکاری، بزه و فقر وضعیت مناسبی ندارد، واحدهای صنعتی و تولیدی آن به‌خاطر قطع برق تعطیل نشوند؛ چون با روندی که درپیش داریم، این قطعی‌ها باعث تعطیلی واحدهای بزرگ صنعتی خواهد شد.

   دولت خسارت قطعی برق را متناسب‌سازی کند

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با اشاره به شعار سال «حمایت از تولید، موانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها»، یادآور شد: اگر تولید نباشد اشتغال نیست، پس باید برای حل مشکلات تولید، فکر اساسی شود؛ اما متأسفانه می‌بینیم برعکس عمل می‌شود. زیرا با وجود تعطیلی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی به‌خاطر قطعی برق، همچنان بانک‌ها، بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و قبوض برق، آب و گاز، واحدهای تولیدی را در تنگنا قرار می‌دهند.

شکری با بیان اینکه کارخانه جهان فولاد با یک‌هزار و 800 کارگر ماهیانه باید هشت میلیارد تومان فقط حقوق پرداخت کند، افزود: خواستار تعویق اقساط بانکی، حق بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و قبوض برق، آب و گاز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان هستم؛ بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی ماهانه سهم نگهداری و تأمین برق را باید پرداخت کنند، درحالی که تعطیل هستند.

وی در ادامه از گران شدن قیمت برق و گاز برای واحدهای صنعتی مانند کارخانه سیمان و فولاد انتقاد و اظهار کرد: این واحدها سهم زیادی از اشتغال استان را به دوش می‌کشند و نباید برق‌بهایشان گران شود، این انصاف نیست.

 

شناسه خبر 43116