شناسه خبر:43110
1400/4/17 09:35:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری جلسات بررسی گزارشات حسابرسی سال 98 شهرداری خبر داد.

حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع جلسات بررسی گزارشات حسابرسی سال 98 شهرداری همدان در شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: این جلسات با حضور مدیران مناطق و سازمان‌های تابع شهرداری، اعضای کمیته حسابرسی و حسابرس منتخب آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی گزارش‌های حسابرسی طبق قانون شوراهای اسلامی در زمینه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها، انتخاب حسابرس و اعلام نواقص به شهرداری برگزار می‌شود، یادآور شد: حسابرسی شهرداری‌‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از وظایف شوراها نظارت بر عملکرد مالی شهرداری بوده که مصداق این مهم، بررسی گزارش‌های حسابرسی است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حسابرسی‌ها باید با دقت انجام شود، اضافه کرد: جلسات حسابرسی در راستای اصلاح و بهبود فرآیندها تشکیل می‌شود تا حسابرسان در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی انتخاب حسابرس، نوع حسابرسی در شهرداری همدان و کیفیت انجام این کار طی چندسال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حسابرسی شهرداری، حافظ منافع مردم است که ما به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی به دنبال شفاف‌سازی پرونده مالی مدیریت‌ شهری هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: گزارش حسابرسی 98 شهرداری به‌موقع به شورا تحویل داده شد؛ اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات بررسی حسابرسی به تیرماه سال جاری موکول شد.

شناسه خبر 43110