شناسه خبر:43061
1400/4/16 10:17:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: سهمیه مصرف برق لرستان از کل برق مصرفی در کشور 1.1 درصد است.

فریدون خودنیا در نشست خبری مجازی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص میزان سهمیه برق مصرفی در استان لرستان گفت: سهمیه و اوج بار استان هم‌زمان با کشور 720 مگاوات و غیر هم‌زمان با کشور 760 مگاوات است.

وی افزود: با توجه به اوج بار کشور که 65 هزار مگاوات است، لرستان حدود 1.1 درصد از اوج بار کشور برق مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه لرستان استانی بوده که بیشتر شامل حوزه کشاورزی است و صنایع تولیدی و صنعتی کمتری دارد، بیشتر بار موجود برق در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف برق در لرستان در حوزه خانگی و تجاری است که امیدواریم مردم در خاموش کردن لامپ‌های اضافه و همچنین عدم استفاده از وسایل پُرمصرف در ساعات اوج مصرف و سایر راه‌های صرفه‌جویی، در کاهش مصرف برق همراهی کنند.

خودنیا درخصوص فعالیت دستگاه‌های استخراج رمزارز نیز بیان کرد: تاکنون سه هزار دستگاه ماینر (استخراج رمزارز) در استان لرستان کشف شده است.

وی افزود: اگر همین سه هزار دستگاه را وارد مدار کنیم، حدود یک درصد برق استان را مصرف می‌کنند و ما احتمال می‌دهیم همین تعداد دستگاه نیز به‌صورت پراکنده فعالیت داشته باشند و درواقع حدود دو درصد برق مصرفی لرستان را دستگاه‌های استخراج رمزارز به خود اختصاص داده‌اند.

 

شناسه خبر 43061