شناسه خبر:42958
1400/4/14 10:22:17

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 135 هزار و 288 دوز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق شده که بخشی از آن دوز نوبت دوم بوده است.

ابراهیم قادری اظهار کرد: 66 هزار و 723 نفر تا کنون این واکسن را در استان دریافت و تعدادی از آنها هر 2 نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 60 درصد سالمندان بالای 80 سال استان به عنوان گروه هدف اصلی، تحت پوشش تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، افزود: کار تزریق واکسن برای سالمندان بالای 65 سال در استان هم انجام می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از دریافت واکسن در شهرهای قروه، بیجار، سنندج، دیواندره و دهگلان بوده، اضافه کرد: ساکنان دیگر شهرهای استان که استقبال کمتری داشته‌اند باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند چراکه با احتمال اوج‌گیری دوباره بیماری از اواخر تیرماه، خطر این شهرها، از جمله مریوان، سرواباد و بانه را تهدید می‌کند.

قادری درباره موجودی واکسن در استان یادآور شد: بیش از 34 هزار دوز واکسن هم‌اکنون در استان وجود دارد که در حال تزریق به گروههای هدف است.

وی درباره ابتلای افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: هیچ واکسنی برای بیماران 100درصد پیشگیری و ایمنی ایجاد نمی کند و از هفته چهارم بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونا، فرد مقداری ایمن می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: افرادی که واکسن تزریق کرده اند حتما از ماسک استفاده کنند چراکه احتمال ایمنی جمعی در صورتی است که 80درصد جمعیت این واکسن را دریافت کنند.

 

شناسه خبر 42958