شناسه خبر:42870
1400/4/13 09:07:39

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب همدان گفت: 95 درصد جمعیت حاشیه شهر همدان از شبکه فاضلاب برخوردار هستند.

فرهاد بختیاری‌فر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در استان اظهار کرد: در حال حاضر اکثر شهرهای استان همدان دارای زیرساخت‌های جمع‌آوری فاضلاب بوده و جمعیت زیر پوشش فاضلاب در شهرهای استان 75 درصد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 95 درصد ساکنان حاشیه شهر همدان از سیستم جمع‌آوری فاضلاب برخوردار هستند بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به مشترکان روستایی نیز اقداماتی در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به ایجاد شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب روستای حسن‌آباد اشاره کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه مطالعات شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب روستای حسن‌آباد به کلکتور فاضلاب شهر همدان انجام شده است عنوان کرد: براساس برآورد انجام شده به منظور اجرای بخشی از شبکه و خط انتقال این طرح، یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و قرارداد این پروژه در مرحله انعقاد با پیمانکار است.

وی یادآور شد: با اجرای این پروژه ایجاد شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب روستای حسن‌آباد 995خانوار معادل 3 هزار و 702 نفر از جمعیت این روستا از مزایای ایجاد شبکه و تاسیسات جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه زمان‌بندی اجرا و اتمام پروژه بستگی به تامین اعتبار دارد بیان کرد: در اجرای این پروژه ایجاد یک‌هزار و 720 متر خط انتقال و 7 هزار و 680 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دستورکار است.

شناسه خبر 42870