شناسه خبر:42829
1400/4/12 09:53:41

«قاشق چنگال هفت دست، شام و ناهار هیچی»؛ بی‌تردید این ضرب‌المثل توصیفی روشن از وضعیت این روزهای آخرین قهرمان ایرانی جام باشگاه‌های آسیا است.

تیم پاس که پس از انتقال به همدان، در مسیر نزول قرار گرفت و حتی تا سطح چهارم فوتبال ایران سقوط کرد در حالی این فصل از رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور را به پایان می‌رساند که با مشکلات متعددی دست‌به‌گریبان است و آخرین بازی خود را در این رقابت‌ها با نتیجه چهار بر صفر به رقیب نه‌چندان مطرح خود، شمس آذر قزوین، واگذار کرد.

بازیکنان پاس از چهار هفته گذشته در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان در اعتصاب به سر می‌برند و در تمرینات حضور نمی‌یابند. پاسی‌ها در این چهار دیدار با وساطت دو تن از اعضای کادر اجرایی باشگاه و کاپیتان تیم فقط در روز مسابقه در زمین بازی حاضر می‌شدند.

بازیکنان پاس تا قبل از بازی با شمس آذر 45 درصد از قرارداد خود را گرفته بودند و از چهار هفته گذشته قرار بر این بود که پنج درصد از قرارداد بازیکنان نیز توسط یکی از نهادهای دولتی پرداخت شود اما این اتفاق تا صبح بازی با شمس آذر میسر نشد تا امیر عظیمی مدیرعامل مستعفی تیم یک‌بار دیگر دست‌به‌جیب شود و پنج درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کند؛ بااین‌وجود تعدادی از بازیکنان پاس ازجمله دو دروازه‌بان تیم احمد مهرابی و رسول مقصودی، علی عزیزی، شهریار شیروند در این دیدار حاضر به بازی نشدند تا تیم پاس با گلری 16 ساله بازی را آغاز کند و از 6 بازیکن جوان خود با میانگین سنی 16 سال بهره ببرد.

مدیرعامل باشگاه پاس که از ابتدای فصل ریخت‌وپاش زیادی کرد پس از رفتن پاشازاده و تحقق نیافتن وعده مسئولان در پرداخت بخشی از هزینه‌های تیم، دخالت‌های برخی مسئولان در انتخاب سرمربی و توهین‌هایی که در فضای مجازی به وی شد بارها از سمت خود استعفا داد، اما این استعفا مورد قبول مدیران ارشد استان قرار نگرفت تا در ماندن یا نماندن عظیمی پاس به‌نوعی با بحران مدیریتی مواجه شود.

از قرار معلوم در ابتدای فصل مسئولان استان با عقد تفاهم‌نامه‌ای متعهد شده بودند که بخشی از هزینه‌ای که امیر عظیمی متقبل می‌شود را به وی پرداخت کنند، اما با سنگ‌اندازی برخی افراد دو میلیارد تومانی که قرار بود به تیم پاس تزریق شود، پرداخت نشد تا امیر عظیمی که تاکنون چهار میلیارد تومان برای باشگاه هزینه کرده است در اعتراض به این بدقولی از سمت خود استعفا دهد و به‌نوعی بی‌خیال اتفاقات باشگاه شود؛ بااین‌حال هیچ ارگانی نتوانست طی چهار هفته گذشته 100 میلیون تومان به تیم پاس کمک کند تا وی مجدداً دست‌به‌جیب شود و این رقم را پرداخت کند.

متأسفانه با وجود دخالت‌های بی‌شمار افراد مسئول و شبه مسئول! در امور باشگاه پاس که خود را دلسوز و هوادار این تیم نشان می‌دهند، وجود افراد متعددی که خود را در فضای مجازی صاحبان اصلی پاس می‌دانند و از نمد باشگاه کلاهی برای خود بافته‌اند، اما جز حاشیه‌سازی عایدی برای نماینده فوتبال همدان ندارند، پاس بزرگ تنهای تنهاست.

در ظاهر همه هوادار و دلسوز پاس هستند اما در عمل هیچ کمکی به این تیم نمی‌کنند. پاس امسال تنها بود و مسئولان استان کوچک‌ترین قدمی برای این تیم برنداشتند.

اگرچه به مدیریت امیر عظیمی نیز ایرادات بسیاری وارد است، اما اگر او امسال هزینه‌های پاس را متقبل نمی‌شد بی‌تردید این تیم ریشه‌دار فصل آتی را در لیگ سه توپ می‌زد.

شناسه خبر 42829