شناسه خبر:42818
1400/4/12 09:31:33
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان خبر داد:

پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی 100 میلیون تومانی آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان همدان از ابلاغ سهمیه بانک‌های عامل درخصوص تسهیلات یک‌هزار میلیون ریالی نوسازی و بهسازی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: این تسهیلات با نرخ کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت 20 ساله خواهد بود.

وام مسکن روستایی که با هدف تسریع در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی همه‌ساله از سوی دولت به بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود، امسال با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی و نهاده‌های تولید، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت.

جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور 12 خردادماه امسال افزایش وام مسکن روستایی به 100 میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن درحالی ابلاغ کرد که امسال تعداد بانک‌های عامل از هفت مورد به هشت بانک افزایش یافت.

براساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهرها و شهرهای زیر 25 هزار نفر اقدام کند.

بر این اساس با توجه به اهمیت موضوع روند اعطای این تسهیلات در استان همدان، بر آن شدیم تا گفت‌وگویی با حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: براساس تبصره 18 قانون بودجه 1400 سهمیه تسهیلات بهسازی و نوسازی توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل، اعم از تجارت، کشاورزی، صادرات، مسکن، ملت و ملی، خوشبختانه طی هفته جاری سهمیه بانک‌های تجارت، کشاورزی و صادرات به استان جهت برنامه‌ریزی و پذیرش پرونده متقاضیان از سوی بنیاد مسکن و عقد قرارداد و ارائه تسهیلات یک‌هزار میلیون ریالی با نرخ کارمزد پنج درصد ابلاغ شد.

وی با تأکید بر اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله ابلاغ شده است، تشریح کرد: میزان سهمیه ابلاغ‌شده سه بانک عامل استان خوشبختانه بیش از سه هزار و 330 واحد است.

این مقام مسئول افزود: دراین‌بین بیشترین سهم درحال حاضر به بانک تجارت تخصیص یافته است.

شناسه خبر 42818