شناسه خبر:42715
1400/4/9 09:42:00
وعده وزیر راه و شهرسازی به مردم کردستان:

تا پایان دولت ‌حتماً‌ سوت قطار را خواهید شنید

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا فرودگاه سقز و پروژه راه‌آهن همدان-سنندج تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد، توضیح داد: فرودگاه سقز را که حتماً به بهره‌برداری می‌رسانیم و راه‌آهن همدان-سنندج نیز 70 روز پیوست بدون وقفه و نیاز به ریل‌گذاری و سپس عملیات و تنظیم نهایی داشته که در تلاش هستیم در این روزهای باقیمانده نوبت کاری و اکیپ ریل‌گذاری را اضافه کرده و از دو سمت همدان و سنندج کارها را پیش برده تا قبل از اتمام دولت دوازدهم قطار را به صلوات‌آباد رسانده و مردم صدای سوت قطار را بشنوند.

محمد اسلامی با بیان اینکه امروزه سراسر ایران کارگاه‌ راه‌سازی شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از 14هزار کیلومتر پروژه راه اصلی، بزرگراه، راه‌آهن و آزادراه در کشور در حال ساخت است.

ویبه تشریح اهداف سفر خود به استان کردستان پرداخت و با ابراز خرسندی از افتتاح جاده جدید سنندج ـ مریوان اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه که عملیات آن از سال 82 آغاز شده بود، با عنایت مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه افتتاح جاده جدید سنندج ـ مریوان باعث کاهش مسیر، کاهش مصرف سوخت و حوادث خواهد شد، گفت: امروز همچنین 25 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب در استان کردستان افتتاح و از پروژه راه‌آهن همدان-سنندج بازدید خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با ذکر اینکه پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج را نیز در ماه‌های آینده به بهره‌برداری رسانده و کردستان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود، تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری در پروژه جاده سنندج-مریوان به طول 52 کیلومتر و کریدور شمال به جنوب بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان است که با توجه به روند تخصیص بودجه به استان، با دوره‌های گذشته قابل مقایسه نیست و این بیانگر توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت به مردم کردستان است.

اسلامی با بیان اینکه امیدواریم با تکمیل و افتتاح سایر پروژه‌های باقی‌مانده عمرانی در استان همچون فرودگاه سقز زیربناهای توسعه کردستان فراهم شود، گفت: یک لحظه از انجام وظایف و تلاش برای اتمام پروژه‌های ناتمام در کشور و کردستان دریغ نخواهیم کرد کمااینکه کل پیمانکاران و مشاوران مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه سراسر ایران کارگاه‌ راه‌سازی، راه‌آهن سازی، فرودگاه‌سازی و پروژه‌های بنادر شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اکثر پروژه‌ها در کشور فعال بوده و بیش از 14هزار کیلومتر پروژه راه اصلی، بزرگراه، راه‌آهن و آزادراه در کشور در حال ساخت بوده که به‌زودی در مراسمی به‌صورت ویدئو کنفرانس تعدادی از این پروژه‌های بزرگ توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به‌صورت شبانه‌روز در خدمت مردم و تعطیل‌بردار نیست، ادامه داد: انجام وظیفه، رضایت مردم و پیشرفت کشور برای مهم است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا فرودگاه سقز و پروژه راه‌آهن همدان-سنندج تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد، توضیح داد: فرودگاه سقز را که حتماً به بهره‌برداری می‌رسانیم و راه‌آهن همدان-سنندج نیز 70 روز پیوست بدون وقفه و نیاز به ریل‌گذاری و سپس عملیات و تنظیم نهایی داشته که در تلاش هستیم در این روزهای باقیمانده نوبت کاری و اکیپ ریل‌گذاری را اضافه کرده و از دو سمت همدان و سنندج کارها را پیش برده تا قبل از اتمام دولت دوازدهم قطار را به صلوات‌آباد رسانده و مردم صدای سوت قطار را بشنوند.

گفتنی است؛ بهره‌برداری از جاده جدید سنندج به مریوان در محور تیژتیژ به گاران به طول 52 کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی قطعات یک و دو گردنه خروسه و افتتاح 31 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب؛ بازدید از گردنه ماموخ و تونل و پل قصاب‌خانه در محور سنندج-دیواندره از برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به کردستان است.

شناسه خبر 42715