شناسه خبر:42661
1400/4/8 09:38:09

سپهرغرب، گروه خبر: برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

برج فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به‌عنوان نماد فناوری غرب کشور بعد از ظهر روز گذشته هم‌زمان با افتتاح پروژه‌های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طی ارتباط تصویری با حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با ارائه گزارشی از روند ساخت این برج فناوری، گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس تاکنون توسعه نظام نوآوری و فناوری، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را جزء مأموریت‌های اصلی خود قرار داده است.

حمیدرضا طیبی افزود: پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خود را با تأسیس مرکز رشد واحدهای فناور در سال 1384 آغاز کرد و به‌عنوان نخستین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تکیه بر مزیت‌های استانی و منطقه‌ای هدف اصلی خود را تکمیل زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه در راستای جهت‌بخشی به ظرفیت‌های دانشی قابل توجه در این استان توسط جهاد دانشگاهی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و استانداری کرمانشاه ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

طیبی با تأکید بر آنکه با افتتاح این برج 323 درصد به فضاهای قابل واگذاری به واحدهای فناور و دانش‌بنیان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این برج با مساحت 20 هزار متر مربع در 16 طبقه، در یکی از بهترین نقاط شهری با دسترسی راحت به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نیز راه‌های ارتباطی مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته است.

به گفته وی این برج با ظرفیت 110 واحد دارای فضاهای اشتراکی، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، ستاد پارک علم و فناوری، مؤسسات رشدیافته، واحدهای فناور در مرحله پیش‌رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، مؤسسات مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر و مؤسسات خدمات‌رسان است.

گفتنی است، با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهور برج فناوری استان کرمانشاه افتتاح شد. 

 

شناسه خبر 42661