شناسه خبر:42592
1400/4/7 09:41:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: تشکیل 350 فقره پرونده تخلفات مرتبط با مرغ در این استان طی سال جاری منجر به 146 میلیارد ریال محکومیت برای متخلفین شده است.

قهرمان شاهی ظهر روز گذشته در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 یار باوفایش، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، قضائی‌ترین نهاد موجود در دولت است که در راستای اجرای حکم می‌تواند فرد متخلف را محکوم و جریمه کند.

وی با بیان آنکه کار این سازمان قضائی است اما با این وجود زیرمجموعه دولت است، افزود: این سازمان تعدیل‌کننده بازار و ابزاری در دست دولت برای تنظیم بازار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت و ادامه داد: پنج هزار فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات، یک‌هزار فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و 600 فقره پرونده در حوزه تخلفات بهداشتی و درمانی طی سه‌ماهه نخست سال جاری در این استان تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌ترتیب 127 درصد، 47 درصد و 27 درصد افزایش داشته است.

شاهی گفت: طی سال گذشته 16 هزار پرونده در حوزه کالا و خدمات، سه هزار و 600 فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و یک‌هزار و 700 فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شده است.

به گفته وی افزایش پرونده‌ها در حوزه تخلفات بهداشتی و درمانی به‌دلیل اهمیت توجه و تمرکز بر روی مسئله بیماری کرونا، موجب افزایش نظارت‌های بهداشتی و برخورد با تخلفات این حوزه شده است.

شاهی با بیان اینکه افزایش تشکیل پرونده‌ها به‌دلیل نظارت بیشتر و افزایش وقوع تخلفات و جرایم در سطح بازار بوده است، تأکید کرد: نوسانات بازار در افزایش آمار پرونده‌ها تأثیر مستقیم دارد، به‌طوری که ایجاد نابه‌سامانی در بازار یکی از کالاهای ضروری مردم موجب افزایش تخلفات، تشدید بازرسی‌ها و بالا رفتن آمار تشکیل پرونده‌ها می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه تعهدات ارزی در این استان، گفت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری 20 پرونده در این خصوص تشکیل و تاکنون 16 پرونده آن مختومه شده است، اما به‌دلیل اعاده حین ارزی میزان مالی محکومیت جرایم زیاد نیست.

وی با بیان اینکه متخلفین تعهدات ارزی واردکنندگانی هستند که ارز 42 هزار ریالی برای واردات کالا از دولت دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده‌اند، اضافه کرد: طی سال گذشته 74 پرونده تخلفات تعهدات ارزی در استان کرمانشاه تشکیل شده که منجر به 496 میلیارد ریال محکومیت برای متخلفین شده است.

شاهی رسیدگی به احتکار را یکی از اولویت‌های مهم بازرسی این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نوسانات بازار، افرادی سودجو و فرصت‌طلب با عرضه نکردن کالاهای مورد نیاز مردم و ذخیره آن‌ها در انبارهای غیر مجاز موجب شکل‌گیری التهاب‌هایی در سطح بازار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی کرمانشاه طی سه‌ماهه نخست سال جاری 56 میلیارد ریال وصولی جرایم داشته است، تصریح کرد: طی مدت مذکور 350 پرونده مرتبط با مرغ و 44 پرونده احتکار کالا در استان کرمانشاه تشکیل شده که به‌ترتیب منجر به 146 میلیارد ریال و 23 میلیارد ریال محکومیت برای متخلفین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص پونده‌های تشکیل‌شده در این سازمان در رابطه با موضوع نهاده‌های دامی و روغن خوراکی بوده است، افزود: طی سال جاری تاکنون 65 فقره پرونده درخصوص تخلفات روغن خوراکی در سطح این استان تشکیل شده است.

شاهی با اشاره به تشکیل 25 فقره پرونده طی سال گذشته در رابطه با کشف دستگاه‌های ماینر در سطح این استان، تصریح کرد: اخیراً نیز سازمان تعزیرات حکومتی کرمانشاه یک پرونده کشف 300 دستگاه ماینر درحال رسیدگی داشته که منجر به محکومیت 90 میلیارد ریالی شده است.

شناسه خبر 42592