شناسه خبر:42578
1400/4/7 09:11:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه کارآفرینان برتر استان معرفی می‌شوند، گفت: ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در سطح ملی و استانی آغاز شده است و تا دهم مردادماه ادامه دارد.

احمد توصیفیان روز یکشنبه افزود: همه کارآفرینان و کارگران خلاق می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.karafarinanebartar.ir نسبت به ثبت‌نام، تکمیل فرم‌های مربوط و ارسال مستندات اقدام کنند.

وی افزود: کارآفرینان برتر و کارگران خلاق و مبتکر در این جشنواره در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات استان انتخاب می‌شوند و پس از معرفی در جشنواره استانی درصورت داشتن شرایط و کسب امتیازات لازم، به جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر کشور معرفی می‌شوند.

توصیفیان اضافه کرد: این جشنواره هرسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، تأکید بر خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار، شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و معرفی برترین‌ها به‌عنوان الگو به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یادآور شد: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب‌وکار، هم‌افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم‌سازی کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و در همین ارتباط یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجام فعالیت‎‌های بنیادی درخصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است.

توصیفیان ادامه داد: شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر، استفاده از توانمندی و تجارب آنان و بررسی و تحلیل فرآیند کارآفرینی و نقد عوامل شکست و موفقیت آنان کمک شایانی به تشویق افراد جامعه به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه و پیشرفت کشور خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سال 1385 تاکنون 13 دوره از جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده‌‌اند که براساس شاخص‌های طراحی‌شده 130 کارآفرین برتر و 69 نفر قابل تقدیر در مرحله استانی و 10 کارآفرین برتر ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی (صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.

توصیفیان تصریح کرد: بنگاه‌ها باید غیر دولتی بوده و قبل از سال 95 تأسیس شده باشند و محدودیتی در ثبت‌نام کسب‌وکارها در اندازه خُرد، کوچک، متوسط و بزرگ وجود ندارد.

شناسه خبر 42578