شناسه خبر:42533
1400/4/6 09:51:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: تا پایان شهریورماه امسال بیش از 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان سنجش سلامت می‌شوند.

خلیل رنجبر صبح روز گذشته در افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سالتحصیلی 401 - 400 استان کردستان اظهار کرد: طی سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در کارهای عملی و تأمین اقلام بهداشتی با مجموعه آموزش و پرورش استثنایی استان همکاری داشته‌اند.

وی افزود: تا پایان شهریورماه امسال بیش از 30 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کردستان سنجش می‌شوند و مهرماه نیز سنجش سلامت نوآموزان پیش‌بستانی شروع خواهد شد که تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان تصریح کرد: پیش‌بینی ما سنجش بیش از 55 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در استان خواهد بود.

به گفته رنجبر، سال گذشته با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیش از هشت هزار نوآموز پیش‌دبستانی سنجش شدند که امسال کار ما آسان‌تر است.

رنجبر عنوان کرد: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعداد پایگاه‌ها از 44 نفر به 33 نفر رسیده و تعداد نفرات تخصصی هم بیشتر شده است.

به گفته وی، نوبت‌دهی و زمان‌های مراجعه برای سنجش در پایگاه‌ها با فاصله است و ترافیک در پایگاه‌ها نخواهیم داشت، پایگاه‌های ب هم از 32 نفر در سال‌های گذشته به 22 نفر کاهش یافته ضمن اینکه تمامی الزامات بهداشتی در سنجش نوآموزان رعایت خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآوری کرد: تمامی تجهیزات بهداشتی تهیه و در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است و مشکلی از این نظر نداریم.

رنجبر افزود: سال گذشته خانواده‌ها با پایگاه‌های سنجش همکاری کردند و با سنجش 99.8 درصد جامعه هدف این طرح، کردستان جزو رتبه‌های اول شد و پیش‌بینی می‌شود امسال به 100 درصد برسیم و سال آینده هیچ نوآموزی نداشته باشیم که سنجش نشده باشند.

شناسه خبر 42533