شناسه خبر:42418
1400/4/3 00:02:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شاخص راه روستایی در استان در آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید حدود 35 درصد بود که در سال پایانی خدمت این دولت به حدود 60 درصد رسیده است.

بهرام نصراللهی‌زاده اظهار کرد: در سه سال متوالی حدود 30 درصد اعتبارات استانی به حوزه راه اختصاص یافت و این برنامه‌ریزی به جهشی در ارتقای شاخص توسعه راه‌های آسفالته در استان منجر شد.

وی افزود: در سال 1393 راه‌های روستایی آسفالت در کردستان حدود دو هزار کیلومتر بود که اکنون به سه هزار کیلومتر رسیده است و نهضت آسفالت مسیرهای ارتباطی روستایی در سال جاری نیز به‌خوبی پیش می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: در سال جاری سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های روستایی استان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با هزینه آن شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از راه آسفالت را ارتقا دهد.

نصراللهی‌زاده گفت: با اعتبارات پیش‌بینی شده در سال جاری انتظار داریم به‌صورت ویژه به هدف خود در توسعه راه‌های روستایی استان برسیم و با تحول جدی در این حوزه به میانگین شاخص کشوری نزدیک‌تر شویم.

وی با اشاره به اینکه شاخص راه روستایی در کشور حدود 80 و در کردستان 60 درصد است، افزود: شهرستان‌های قروه و دهگلان در شاخص راه روستایی وضعیت مناسب‌تری نسبت به دیگر نقاط استان دارند.

شناسه خبر 42418