شناسه خبر:42411
1400/4/2 23:41:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا، تاکنون 17 هزار و 789 نفر از جانبازان استان شامل جانبازان 50 تا 70 درصد و جانبازان شیمیایی حاد واکسن کوید 19 را دریافت کرده‌اند.

«محمودرضا مرادی» سه‌شنبه‌شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات درمانی و دارویی ایثارگران و خانواده شهدا استان کرمانشاه افزود: در مراحل بعدی نیز جانبازان شیمیایی 25 درصد به بالا، جانبازان 50 تا 70 درصد جامانده در مرحله نخست و همسران جانبازان 70 درصد واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: فرآیند دریافت نسخه و تحویل دارو درخصوص خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دارای پیچیدگی‌هایی است که باید بررسی و تسهیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران برای تهیه داروهای کمیاب و خاص خود دچار مشکل هستند که به‌زودی یک داروخانه دولتی به این امر اختصاص خواهد یافت و آن‌ها می‌توانند سهمیه داروهای کمیاب و خاص خود را از این داروخانه بدون هیچ مشکلی تهیه کنند.

وی افزود: با توجه به قرارداد بین معاونت درمان و بیمارستان‌های دولتی در راستای ارائه خدمات لازم به جانبازان و ایثارگران، تمام این بیمارستان‌ها چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها موظف به پذیرش آن‌ها هستند.

مرادی در ادامه گفت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است که با از جان گذشتگی در برابر دشمن ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی تأکید کرد: تکریم ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در کنار ارائه خدمات درمانی و دارویی لازم به آن‌ها، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: باید با بررسی و پیگیری‌های لازم از سوی معاونت‌های درمان و غذا و دارو دانشگاه مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران استان در حوزه درمان و دارو در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

* درمان ایثارگران اولویت نخست است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران و خانواده‌های معظم آن‌ها است.

حجت‌الاسلام «هادی عسکری» افزود: سلامت جامعه ایثارگران از مهم‌ترین هدف‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و تمام تلاش ما ارائه بهترین خدمات به ایثارگران است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همواره بیشترین همکاری و همدلی را با مجموعه ایثارگران داشته و دارد، گفت: موضوع درمان ایثارگران اولویت مهم بنیاد است و اقدامات لازم در راستای کاهش این مشکلات حوزه دارو و درمان صورت گرفته و این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت.

19 هزار و 616 جانباز در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 350 نفر را جانبازان بالای 70 درصد تشکیل می‌دهند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت بیش از 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

شناسه خبر 42411