شناسه خبر:42025
1400/3/26 09:58:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب اسلام‌آباد غرب گفت: حفر چاه جدید مجتمع داربید منصوری موجب رفع مشکل آب شرب پنج روستای زیر پوشش و آب‌رسانی پایدار به 840 نفر می‌شود.

سیداصغر صفوی با همراهی جهانبخش حیدری، فرماندار اسلام‌آباد غرب از پروژه حفر چاه مجتمع داربید منصوری که با هدف پیگیری و اطلاع از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه انجام شده، بازدید کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسلام‌آباد غرب در حاشیه این بازدید از برخورداری 840 روستایی از آب شرب پایدار با حفر چاه جدید مجتمع داربید منصوری خبر داد.

وی افزود: در راستای تأمین و توزیع آب شرب پایدار و بهداشتی پروژه‌های مناسبی در امور آبفا شهرستان در دست اجرا است، ازجمله این پروژه‌ها حفر چاه جدید مجتمع داربید منصوری بوده که با تخصیص اعتبارات لازم این عملیات اجرایی شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب اسلام‌آباد غرب اظهار کرد: چاه آب مجتمع با کاهش آبدهی مواجه شده بود که با پیگیری‌های مکرر و گرفتن مجوزهای لازم، چاه جدید مکان‌یابی و کار حفر آن آغاز شده؛ عملیات حفر چاه جدید به عمق 200 متر با پیشرفت 10 درصدی درحال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود این چاه در مدار بهره‌برداری، مشکل کمبود آب در این مجتمع به‌طور کامل مرتفع و پنج روستای زیر پوشش آن با جمعیتی بالغ‌بر 840 نفر از آب پایدار و سالم بهره‌مند خواهند شد.

صفوی در پایان ضمن اشاره به وجود تنش آبی در سال جاری، افزود: گذر از تابستان امسال با کمترین دغدغه و تنش آبی نیازمند همراهی و همکاری مجدانه مردم شریف شهرستان با امور آبفا است، امیدواریم با صرفه‌جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری، این مهم عملی شود.

فرماندار اسلام‌آباد غرب نیز در ادامه اظهارکرد: در زمینه خدمات آب‌رسانی در شهرستان اسلام‌آباد غرب کارهای خوبی انجام شده که جای تقدیر و تشکر را دارد.

جهانبخش حیدری با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و وجود تنش آبی در این شهرستان، تصریح کرد: از مردم فهیم اسلام‌آباد غرب درخواست داریم با استفاده بهینه از آب شرب و رعایت الگوی مصرف، مسئولان را در اجرای مدیریت صحیح منابع تأمین یاری کنند.

شناسه خبر 42025