شناسه خبر:42011
1400/3/26 09:30:30

سپهرغرب، گروه خبر: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد سنندج گفت: ناکارآمدی در استان کردستان نهادینه شده است، دلیل این ناکارآمدی به‌کار گماردن مدیران بر ستادی آقای روحانی در مدیریت‌های استان بوده است.

مصطفی باغبانیان در اجتماع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در سنندج با بیان اینکه ناکارآمدی، کارآفرینان و نخبگان استان کردستان را با چالش بزرگی مواجه کرده است، مهاجرت به خارج از مرزها را هم ناشی از بیکاری دانست.

وی شاخص فلاکت را مجموع نرخ بیکاری و تورم دانست و گفت: طبق اعلام دولت شاخص فلاکت در استان کردستان بالاست.

وی افزود: منفی‌بودن رشد جمعیت استان کردستان به دلیل زادو ولد نیست بلکه به دلیل مهاجرت تحصیلکرده‌ها و نخبگان از استان است.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: ناکارآمدی در استان کردستان نهادینه شده است، دلیل این ناکارآمدی بکار گماردن مدیران برستادی آقای روحانی در مدیریت‌های استان بوده است.

وی وجود سدها و مرزی‌بودن را جزو مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان دانست و اظهار کرد: این در حالی است که بدرستی از این مزیت‌ها و مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان استفاده نشده است.

باغبانیان یادآور شد: علیرغم وجود سدهای زیاد در استان اما به دلیل مدیریت ناکارآمد، کشاورزان کردستان نتوانسته‌اند بخوبی بهره‌مند شوند.

وی توسعه‌نیافتگی زیرساخت‌ها را یکی از مشکلات استان برشمرد و گفت: کردستان جزو اولین استان‌هایی است که همیشه با لغو پروازها مواجه بوده است.

باغبانیان تصریح کرد: افتتاح یک پروژه‌ 2 هزار میلیاردی در دهه فجر در اصفهان معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان کردستان است و این تخصیص نابرابر اعتبارات جفا در حق مردم کردستان است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور اعتبارات کمتری به آن اختصاص داده می‌شود خواستار جهش دادن بودجه‌های عمرانی و جاری به استان شد.

به گفته وی، شاخص‌های بخش کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و صنایع دستی در کردستان کمتر از رتبه سوم نیست.

این استاد اقتصاد یادآور شد: مردمی که 5400 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند شایسته عنایت ویژه هستند.

وی مردم استان را سزاوار خدمت دانست و خواستار عنایت و توجه بیشتر به استان و لحاظ شدن متمم بودجه در مجلس شورای اسلامی شد.

شناسه خبر 42011