شناسه خبر:41635
1400/3/17 10:30:29

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه سقز با اشاره به ضرورت تسریع در اتمام روند ساخت فرودگاه سقز، گفت: عملیات واگذاری خدمات چهارگانه (آب، برق، گاز و تلفن) توسط دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است.

کامیل کریمیان روز پنجشنبه اظهارکرد: فرودگاه سقز یکی از پروژه‌های ملی و حائز اهمیت و مطالبه جدی و به حق مردم این دیار است بنابراین تسریع در اتمام این پروژه بزرگ ضروری است.

وی با اشاره به خرید تجهیزات پایانه فرودگاه همچنین بر نصب سریع آن، آسفالت جاده واریانت سقز - مریوان تاکید کرد و افزود: پیشرفت کلی پروژه بر اساس زمانبندی، مناسب نیست بنابراین باید پیمانکاران بیشتر از قبل تلاش کنند تا روند عملیات ساخت این پروژه سرعت بگیرد.

کریمیان یادآور شد: عملیات نصب دیوارهای پیرامونی‌، ساخت پایانه و ساختمان‌های جانبی و واگذاری خدمات چهارگانه پیشرفت مناسب دارد و تطویل باند، نیاز به سرعت بیشتر است.

فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه نحوه اتصال واریانت مریوان - سقز از جاده سقز - سنندج نیاز به 2 کیلومتر نیوجرسی دارد، افزود: از پل آدینان تا پلیس راه سقز - سنندج نیاز به نیوجرسی دارد تا از هرگونه تصادفات جاده‌ای در این مسیر جلوگیری کند.

فرودگاه سقز در سال 1395 به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و پیمانکاران زیادی برای اتمام این طرح فعالیت می‌کنند.

طول باند این فرودگاه 2 هزار و 800 متر، عرض آن 30 متر و مساحت ترمینال 2 هزار و 300 متر است.

ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه 86 درصد و توسعه سطوح پروازی 52 درصد پیشرفت دارد.

شناسه خبر 41635