شناسه خبر:41504
1400/3/12 09:22:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: 63 میلیارد تومان برای تأمین آب آشامیدنی اضطراری مورد نیاز این استان اختصاص یافته است.

علیمردان طالبی روز سه‌شنبه بیان کرد: این میزان اعتبار برای تأمین آب آشامیدنی اضطراری روستاها و مناطق درگیر با تنش آبی استان همدان حتی از طریق آب‌رسانی سیار با تانکر، تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: این اعتبار در اختیار شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان همدان قرار گرفت تا برای کاهش چالش آبی مناطق تدابیر لازم را بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان ابراز کرد: برخی از طرح‌های در دست اجرای شرکت آب، پیشرفت بالایی دارند و با هزینه‌کرد اعتبار اندک و بهره‌برداری از آن می‌توان مشکل آبی چند منطقه را رفع کرد.

طالبی افزود: اعتبار 63 میلیارد تومانی به شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان همدان ابلاغ شده است و آن‌ها می‌‌توانند طرح‌های اضطراری در دست اجرا را با سرعت بیشتری به نتیجه برسانند.

وی گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز بحران کم‌آبی برنامه‌ریزی برای کاهش 25 درصدی مصرف آب آشامیدنی ادارات صورت گرفته و در گام نخست استفاده نکردن از آب ادارات برای آبیاری فضای سبز موجود در محوطه اداره به مدیران ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار کرد: علاوه‌بر تلاش برای کاهش مصرف و تشویق مردم به صرفه‌جویی، درصدد وارد کردن منابع آب جدید به مدار هستیم؛ برای نمونه با اجاره چاه‌های آب کشاورزی در زمان غیر آبیاری زراعی از آن‌ها استفاده کرده و همچنین از آب موجود در تعدادی از چاه‌های واقع در مسیر سد تالوار بهره می‌بریم.

طالبی ابراز امیدواری کرد: با صرفه‌جویی آب در بخش اداری، خانگی و وارد کردن منابع آبی جدید به مدار همچنین امید به بارش نزولات آسمانی، بتوان از بحران کم‌آبی در سال جاری عبور کرد.

شناسه خبر 41504