شناسه خبر:41352
1400/3/9 10:02:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با تشریح آخرین وضعیت پروژه تونل کبیرکوه در بین مسیر دره‌شهر-آبدانان، گفت: عملیات لاینینگ تونل در حال انجام است.

عبدالله بهادری ظهر شنبه ضمن بازدید از اجرای لاینینگ تونل کبیر کوه بر لزوم تداوم بدون وقفه و کیفیت اجرای این مرحله تأکید کرد.

وی گفت: تکمیل این طرح با حذف گردنه‌های سخت‌گذر کبیرکوه ارتباط بین شهرستان دره‌شهر با شهرستان‌های آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد.

بهادری در مورد مراحل اجرای این پروژه اظهار کرد: طول تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و 750 متر که حفاری و کف‌برداری آن به پایان رسیده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) است و 400 متر از لاینینگ نیز در حال حاضرانجام گرفته است.

وی افزود: از سمت شهرستان دره‌شهر برای دسترسی به تونل اصلی کبیرکوه 6.5 کیلومتر جاده‌سازی در حال انجام است، در این 6.5 کیلومتر چند دستگاه تونل جمعاً به طول یک هزار و 850 متر حفاری شده و هم‌اکنون پیمانکار در این قسمت مشغول عملیات خاکبرداری و اجرای روسازی و آماده‌سازی لاینینگ تونل‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: این طرح یکی از پروژه‌های بزرگ در سطح کشور است که در کوتاه مدت با حذف گردنه‌های سخت گذر کبیرکوه، ارتباط بین شهرستان دره‌شهر با شهرستان‌های آبدانان و دهلران را تسهیل خواهد کرد، در آینده با تکمیل سایر طرح‌های راه‌سازی استان ایلام نقش مهمی در ارتباط بین استان‌های کرمانشاه و لرستان با استان خوزستان و کشور عراق خواهد داشت.

شناسه خبر 41352