شناسه خبر:41062
1400/3/3 11:34:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام‌آباد غرب گفت: در سال جاری 70 هزار اصله نهال غیر مثمر در نهالستان این شهرستان تولید شده که در بازه‌های زمانی مناسب میان متقاضیان توزیع می‌شود.

عباس قنبری روز یکشنبه در جلسه شورای باغبانی این شهرستان که با دستور کار زراعت چوب و مدیریت کشت درختان غیر مثمر ازجمله صنوبر برگزار شد، افزود: سال گذشته 70 هزار اصله نهال درختان غیر مثمر در این نهالستان تولید و در بین متقاضیان توزیع شد.

وی ادامه داد: به‌دلیل مسائل زیست‌محیطی هرگونه برداشت از درختان شمال کشور ممنوع شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط مسئولین کشوری، کشت درختان صنوبر و اوکالیپتوس رواج پیدا کرده که این امر باعث شده تجارت چوب، صرفه اقتصادی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه کشت درختان غیر مثمر جهت تجارت چوب در شهرستان برای نخستین‌بار است که پیگیری می‌شود، در ابتدا باید به‌صورت الگویی در یک مکان مستعد اجرایی شود.

کامران کریمی افزود: با توجه به موقعیت روستای «تجراکبر» که مجوز استفاده از منبع آبی تصفیه‌خانه شهرستان را نیز دارد، درحال حاضر بهترین مکان برای ایجاد این سایت و کاشت الگویی این نوع درختان است.

وی تأکید کرد: از منابع آبی که روستای «تجراکبر» جهت کشت درختان مثمر در اختیار دارد تاکنون بهره‌برداری مطلوبی نشده و اکنون می‌تواند برای کشت درختان غیر مثمر استفاده از این منبع آبی کاربردی باشد.

شناسه خبر 41062