شناسه خبر:40958
1400/3/1 09:39:57

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه سنندج سکوت مجامع بین‌المللی، سازمان حقوق بشر و برخی کشورهای مسلمان جهان در برابر اقدامات غیرانسانی و جنایتکارانه اسرائیل را محکوم کرد و گفت: سکوت این کشورها جنایت و جسارت اسراییلی‌ها علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را بیشتر می‌کند.

ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در اجتماع مردم در مسجد جامع سنندج که در محکومیت حملات اسرائیل علیه فلسطین صورت گرفت، مساله قدس و دفاع از فلسطینیان مظلوم را وظیفه تمام بشریت و تمام ملت‌های جهان دانست و افزود: قدس قبله اول مسلمانان، مرکز عبودیت راز و نیاز و مرکز وحی و رسالت همه پیامبران و اولیای الهی است.

وی ضمن محکوم کردن قتل عام فلسطینیان زیر بمباران و سلاح‌های مدرن اسراییل غاصب و کشتن زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطین را محکوم کرد.

ماموستا رستمی اظهار کرد: کسی که یک انسان یا یک نفس بی‌گناه را بقتل برساند مانند آن است که تمام بشریت را کشته باشد، همچنین کسی که انسانی را از مرگ نجات داده باشد مانند آن است که تمام انسان‌ها را نجات داده باشد.

امام جمعه سنندجی تاکید کرد: مردم فلسطین بدانند که ملت ایران در کنار ملت فلسطین و قدس قرار دارد و در هر نقطه از جهان مسلمانان مورد اذیت و آزار قرار گیرند مسلمانان جهان به دفاع از آنها به پا می‌خیزند.

ماموستا رستمی سکوت مجامع بین‌المللی، سازمان حقوق بشر و برخی کشورهای مسلمان جهان در برابر اقدامات غیرانسانی و جنایتکارانه اسرائیل را محکوم کرد و گفت: سکوت این کشورها جنایت و جسارت اسراییلی‌ها علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را بیشتر می‌کند.

وی اظهار کرد: امروز دست ناپاکان تفرقه‌انداز بر ممالک اسلامی مستولی شده است و با ایجاد جدایی میان مذاهب مسلمان به تخریب زیربنای اقتصادی این کشورها می‌پردازند.

امام جمعه سنندج با اشاره به سرگذشت سلاطین گذشته در ادوار مختلف تاریخ گفت: دوران کنونی دوران صلح و سازش، امنیت و آرامش و پیشرفت و عمران است.

ماموستا رستمی افزود: امروز دوران غارت و لشکرکشی، فروش سلاح‌های مخرب شیمیایی و میکروبی و ریختن خون انسان‌های بی‌گناه در جهان پایان یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تجاوز، لشکرکشی، تعصب، تبعیض، نژادپرستی، ساختن بمب‌های کشتار جمعی و شکنجه و سربریدن انسان‌ها و آوراگی ملت‌ها دور از تمدن است.

ماموستا رستمی تمدن اسلامی را بزرگترین تمدن جهان معرفی کرد و گفت: تمدن اسلامی که بنیانگذار آن خداوند است، ملت‌ها را به صلح، دوستی و الفت و مودت فرا می‌خواند فارغ از هرگونه نقص و عیبی است.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام 14 قرن پیش در شرایطی بر حضرت محمد (ص) عرضه شد که جامعه عرب آن روز غرق در توحش، اختلاف طبقاتی جهل نادانی و مشغول بت‌پرستی بودند.

به گفته رستمی، با ظهور دین اسلام دگرگونی عظیمی در جامعه آن روز ایجاد کرد و پیامبر اسلام (ص) در برابر دشمنان سرسخت و لجوع ایستادگی کرد.

وی تاکید کرد: امروز نیز مسلمانان با تاسی از تعالیم اسلامی و با آگاهی و بصیرت توطئه دشمنان را خنثی کنند.

امام جمعه سنندج افزود: کشورهای متمدن کنونی جهان برای حل مشکلات خود باید به دین اسلام رجوع کنند.

وی یادآور شد: برخی دشمنان با طعنه‌زدن بر دین اسلام این دین را دین خشونت و جنگ ستیز معرفی می‌کنند حال اینکه این ادعا بی اساس است.

ماموستا رستمی ادامه داد: دین اسلام دین صلح و مهربانی و مدافع حقوق بشر و مخالف کشتار، تبعیض، نژادپرستی و افراط و تفریط است.

به گفته وی، اسلام مخالف هر گونه جنگ و خونریزی است و جنگ در اسلام تنها در راه خدا و برای نجات مومنان و مستضعفان است.

شناسه خبر 40958