شناسه خبر:40601
1400/2/25 09:27:07

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: امسال 300 کیلومتر مسیر فیبر نوری در مناطق روستایی این استان اجرا می‌شود.

مسیب قبادیان روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های توسعه اینترنت در روستاهای استان، اظهار کرد: فیبر نوری از محمل‌های انتقال داده با سرعت بالا بوده که طی یک‌سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی کم‌هزینه بودن، پهنای باند بالا و مصرف برق پایین را از مزایای نصب و راه‌اندازی فیبر نوری برای انتقال داده‌ها دانست و افزود: امسال حدود 300 کلیومتر فیبر نوری در مناطق روستایی اجرا می‌شود که امیدواریم با انجام این پروژه‌ها حداقل دیگر روستاهای بالای 20 خانوار فاقد اینترنت در سطح استان نداشته باشیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اشاره به فعال بودن 11 شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در استان، تصریح کرد: مجموعه حوزه ارتباطات و مخابرات زحمات زیادی را در دوران کرونا متحمل شدند، چون تجربه چنین ترافیکی را نداشتیم؛ به‌طوری که درحال حاضر بیش از 320 هزار دانش‌آموز استان به شبکه شاد وصل هستند و اگر چنین زیرساخت‌هایی نبود، مطمئناً با مشکلات حادتری مواجه می‌شدیم.

شناسه خبر 40601