شناسه خبر:40597
1400/2/25 09:20:16

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تمام مردم به ویژه کاندیداها را دعوت به تقوای الهی و سیاسی می‌کنم زیرا در ایام انتخابات گاهی مواقع برخی مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات نه تنها در ثبات سیاسی کشور اثرگذار است که قدرت تصمیم‌گیری برای دولت منتخب را تقویت می‌کند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با دعوت همگان به تقوای الهی خطاب به روزه‌داران اظهار کرد: شما در این ماه دعوت‌شدگان به خوان گسترده پروردگار الرحمن‌الراحمین بودید به طوری که طبق روایات دینی، ثواب روزه‌داری شما رضایت خدا و مغفرت اوست.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در خطبه‌ای از نماز فطر به مردم فرمودند «بروید کارهایتان را از اول شروع کنید زیرا خدای عالم تمام گناهان شما را بخشیده است» با تأکید بر لزوم حسن ظن نسبت به پروردگار جهانیان گفت: در این روز مسائل دنیوی و اخروی خود را از خدای متعال درخواست کنید چراکه فرموده، مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم دوری از محرمات و توجه به رعایت اخلاق، گریزی به مسائل انتخاباتی زد و گفت: بنده تمام مردم به ویژه کاندیداها را دعوت به تقوای الهی و سیاسی می‌کنم زیرا در ایام انتخابات گاهی مواقع برخی مسائل اخلاقی رعایت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم مبادا به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را از دست دهیم و یا برای به منصب رسیدن برخی دین و ایمان خود را به خطر بیاندازیم که در این صورت چیزی جز خسران عاید ما نمی‌شود.

شعبانی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است گفت: 300 هزار شهید والامقام برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و هزاران جانباز و ایثارگر سرافراز نیز سختی‌های بسیاری را به جان خریدند تا این نظام اسلامی پابرجا بماند و به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه مسوولان باید پاسخگوی این موضوعات و البته مطالبات به حق مردم باشند اظهار کرد: به طور حتم مشارکت بالای مردم در عرصه انتخابات نه تنها در ثبات سیاسی کشور اثرگذار است که قدرت تصمیم‌گیری برای دولت منتخب را در عرصه داخلی و به خصوص بین‌الملل تقویت می‌کند.

آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند حق غصب شده ملت‌ها را پس دهند پس گزینه‌ای جز مقاومت پاسخگو نیست

امام جمعه همدان مشارکت حداکثری در انتخابات را زمینه ارتقای ضریب امنیت کشور در داخل و اقتدار کشور در عرصه بین‌الملل عنوان کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا اکثریت تصمیم‌گیری‌ها و ارکان حاکمیتی دست رئیس جمهور است بنابراین با انتخاب یک فرد به عنوان رئیس قوه مجریه سایر ارکان مدیریتی نیز تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید با تحقیق و البته بصیرت رأی دهیم تأکید کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که علاوه بر عدالت‌طلبی، فسادستیزی و برخورداری از روحیه انقلابی، دارای تخصص و کارآمدی بوده و برنامه قوی اقتصادی و فرهنگی داشته باشد زیرا رفع مشکلات معیشتی مردم یکی از موضوعات دارای اولویت در کشور است.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت اقدام تروریست‌ها در کشتار کودکان بیگناه افغانستان گفت: گویا وجدان مستکبران و جنایتکاران عالم هر روز تاریک‌تر می‌شود تا آن جا که وقتی در میدان نتوانستند مقابل مردان میدان بجنگند رو به عرصه‌های نامردی می‌آورند و به سراغ کشتار کودکان و زنان می‌روند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها به دنبال توسعه خشونت هستند که البته هیچ وجدان بیداری و انسان منصفی این مسائل را تحمل نمی‌کند خطاب به آنها گفت: امیدوارم ملت‌های آزاده دنیا این جنایت‌ها را محکوم کنند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به غزه و هتک حرمت به مسجدالاقصی تأکید کرد: مردم فلسطین و فلسفه مقاومت آنها به معنای احقاق حقوق غصب شده ملت‌هاست زیرا دشمن با تمام توان به دنبال سلطه بر آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین با مقاومت به حق خود دست می‌یابند گفت: اگر گزینه مذاکره برای احقاق حق جواب می‌داد باید در 73 سال گذشته به نتیجه درستی دست می‌یافتند اما نه تنها چنین نشد که نتیجه مذاکرات چیزی نبود جز توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در فلسطین اشغالی.

شعبانی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل نمی‌خواهند حق غصب شده ملت‌ها را پس دهند پس گزینه‌ای جز مقاومت پاسخگو نیست در ادامه سخنانش افزود: جمهوری اسلامی اهل تعامل و برقراری ارتباط با کشورهاست و قواعد مذاکره را نیز به خوبی می‌داند اما نه آن تعاملی که بخواهند حق ما را بگیرند، خواسته‌های خود را به ما دیکته کنند و یا معاهداتی را از قبل تدوین کرده و فقط از ما بخواهند که آن را امضا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جریان مقاومت قوی‌تر شده به طوری که موشک‌های غزه لرزه به تن اسرائیل غاصب انداخته است گفت: سازمان‌های بین‌المللی باید جلوی وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی را بگیرند اما گویا وجدان آنها نیز مانند وجدان دولت‌های مستکبر خاموش و تاریک است اما ملت‌ها بیدار هستند و مسائلی چون «معامله قرن» و عادی‌سازی برقراری روابط با اسرائیل، زوال آن را به تاخیر نخواهد انداخت.

شناسه خبر 40597