شناسه خبر:40293
1400/2/18 09:38:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی استاندار لرستان از اعمال محدودیت‌ها در خروج گوشت مرغ از استان خبر داد.

اسد عبدالهی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار لرستان که 15 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه ستاد تنظیم بازار استان با چهار دستور کار شامل جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها، خشک‌سالی و تبعاتی که در تأمین علوفه دامداران دارد و همچنین مشکلات ایجادشده برای زنبورداران و تقدیر و تشکر از ستاد تنظیم بازار استان درخصوص سیاست‌های تأمین میوه شب عید تشکیل شد.

وی درخصوص تولید گوشت مرغ تصریح کرد: در لرستان نهاده‌های دامی تأمین شده و حداکثر تا سه ماه آینده مشکل نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه لرستان یکی از استان‌های تولیدکننده مرغ است، خاطرنشان کرد: برخی استان‌های دیگر انتظار دارند لرستان تولیدکننده باشد، اما اولویت نخست به تأمین نیاز استان داده شده و اگر گوشت مرغ بیش از مصرف داخلی تولید شود، به استان‌های دیگر صادر خواهد شد و بنابراین درخصوص خروج مرغ از استان حتماً محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

عبدالهی اضافه کرد: در این جلسه مشکلات زنبورداران نیز مطرح شد که متأسفانه با توجه به خشک‌سالی و محدودیت‌ها، مشکلاتی برای آن‌ها به‌وجود آمده و مصوب شد در این خصوص سازمان صمت استان از طریق وزارتخانه پیگیری کند و همچنین جهاد کشاورزی درخصوص کمبود علوفه برای دام‌های سنگین و سبک از طریق وزارتخانه پیگیری کند تا مشکلی برای اواخر سال که معمولاً بیشتر از علوفه دستی استفاده می‌کنند، نداشته باشیم.

وی با اشاره به قیمت مرغ، بیان کرد: عموماً قیمت هر کالا را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و پیش‌بینی ما این است که تا سه ماه آینده تنش خاصی در قیمت نداشته باشیم.

معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی استاندار لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده، افزود: درکل هر چقدر هم برنامه‌ریزی کنیم، استان‌های هم‌جوار ما مثل خوزستان که شرایط آب‌وهوایی آن تقریباً به سمت گرم شدن می‌رود و نمی‌توانند جوجه‌ریزی و تولید مرغ داشته باشند، ممکن است بر بازار داخل استان تأثیر داشته باشند.

عبدالهی ادامه داد: دو عامل در قیمت مرغ مؤثر است، یکی میزان جوجه‌ریزی و دیگری هم تأمین نهاده‌ها که در لرستان نهاده‌ها به اندازه کافی تأمین شده، اما درخصوص مقدار جوجه‌ریزی محدودیت‌هایی داشته‌ایم.

شناسه خبر 40293