شناسه خبر:40239
1400/2/16 10:01:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در راستای کمک به تولید، گفت: از 19 هزار کارفرمای فعال در استان، 11 هزار دارای شرایط بوده و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

ایمان بیوس روز چهارشنبه اظهار کرد: کارفرماییان تا 31 تیرماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به شعبات تأمین اجتماعی و یا از طریق سامانه الکترونیکی این سازمان، اقدام به ثبت‌نام کرده تا مشمول بخشودگی شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در راستای محقق شدن شعار سال و مقابله با تحریم‌ها، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین رفع موانع تولید و کمک به اشتغال پایدار، بخشودگی جرایم بیمه‌ای را برای کارفرمایان خوش‌حساب در دستور کار قرار داده است.

بیوس با بیان اینکه کارفرماییان ابتدا برای احراز هویت باید در سامانه هوشمند تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir ثبت‌نام کنند، یادآور شد: کارفرمایان پس از این می‌توانند از شرایط و مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمانشاه تأکید کرد: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی، دولتی و غیر دولتی که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی بیمه‌ای خود نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای فهرست بهمن‌ماه سال 1398 و ارسال فهرست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

وی گفت: کارفرمایانی که بدهی آن‌ها تا اسفندماه 1399 به مرحله قطعیت رسیده نیز می‌توانند از مزایای این طرح با ثبت درخواست در سامانه سازمان برخوردار شوند.

بیوس افزود: شعب تأمین اجتماعی سراسر استان حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست آنان را اعلام می‌کنند و اگر کارفرما پذیرش شود، حداکثر ظرف 10 روز باید نسبت به پرداخت بدهی و یا قسط‌بندی آن اقدام کند.

وی یکی از شرایط بخشودگی را حفظ تعداد اشتغال بر مبنای فهرست بهمن‌ماه 1398 کارگاه اعلام کرد و گفت: کارگاه‌هایی که در بهمن‌ماه 98 فاقد فهرست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه آن‌ها در سال 99 ایجاد شده، فهرست حق بیمه ماهی که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان را داشته‌اند، مبنای تعیین نیروی انسانی آن‌ها قرار می‌گیرد.

بیوس از کارفرمایان خواست برای اطلاع بیشتر از جزئیات طرح به شعب یا سامانه الکترونیکی تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

شناسه خبر 40239