شناسه خبر:40021
1400/2/11 10:17:15

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: یک موسسه خیریه در انگلیس با استفاده از عطر و بوهای خاص نوعی تجربه از داستان‌های کلاسیک به کودکان نابینا و کم‌بینا ارائه می‌کند.

یک موسسه خیریه در انگلیس با استفاده از عطر و بوهای خاص نوعی تجربه از داستان‌های کلاسیک به کودکان نابینا و کم‌بینا ارائه می‌کند. 

این موسسه می‌گوید هدف از این کار احساس لذت داستان و شناخت حدودی از شخصیت‌های داستانی برای کودکان نابینا است.

موسسه «گاید داگز» سازمانی خیریه در بریتانیا است که برای اولین بار بسته‌هایی خاص با عطر و بوهای مختلف همراه داستان «گروفالو» تهیه کرده است که هر کدام شخصیت‌های این داستان محبوب کودکان با عطر و بوهای مختلف تزئین شده است.

«کتاب گروفالو»، داستان موش کوچولویی است که در جنگل به ترتیب با روباه، جغد و مار روبرو می‌شود و برای ترساندن آنها ادعا می‌کند با موجودی به نام گروفالو قرار ملاقات دارد و وقتی از ظاهر ترسناک و غذاهای مورد علاقه گرفالو صحبت می‌کند، هرسه فرار می‌کنند. 

اما موجود بعدی که موش با او روبرو می‌شود یک گروفالوست و غذای مورد علاقه‌اش هم موش است! حالا موش کوچولو باید چه کار کند؟ موش کوچولوی زیرک با سر هم کردن قصه‌ای دیگر گروفالو را هم فراری می‌دهد و صحیح و سالم به خانه برمی‌گردد.

در بسته‌های ارسال شده این موسسه خیریه به خانواده‌های دارای کودکان نابینا و کم‌بینا یک کتاب داستان همراه شیشه‌های عطر مخصوص شخصیت‌های داستانی گروفا مثل مار، روباه، جغد و موش وجود دارد که هر کدام از شخصیت‌های با بویی خاص مشخص شده است. 

شخصیت موش در داستان با بویی شبیه کیک فنجانی، روباه با بوی علف تازه، جغد با یک فنجان چای و شخصیت مار داستان گروفا با بوی دود مشخص شده است.

داستان گروفا نوشته جولیا دونالدسون با تصویرگری اکسل شفلر اولین بار در سال 1999 وارد بازار کتاب شد و تا کنون بیش از 13 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان فروش رفته است.

موسسه خیریه انگلیسی می‌گوید با همکاری انتشارات مک‌میلان توانسته تا کنون 150 بسته از این محصول را به دست خانواده‌های انگلیسی برساند که اکثراً این تجربه را خوشایند توصیف کردند.

شناسه خبر 40021