شناسه خبر:39532
1400/2/1 09:13:15

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر مجمع شاعران مقاومت گفت: کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس» ویژه کردزبان‌های دنیا با انوع زبان‌های کردی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مسلم مقدسی اظهار کرد: کنگره بین‌المللی شعر کردی «قدس» ویژه کردزبان‌های دنیا با انوع زبان‌های کردی است.

وی افزود: در این کنگره اشعار شاعران کردزبان از سراسر دنیا جمع‌آوری می‌شود که در سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی نیز به همین روش کنگره شعر مقاومت به‌نام انتقام سخت برگزار شد و به‌زودی کتاب آن به‌نام هلسیان منتشر می‌شود.

دبیر مجمع شاعران مقاومت تصریح کرد: شاعران کردزبان در سراسر دنیا تا روز قدس فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه مجمع شاعران مقاومت و به شماره 09216820728 در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.

مقدسی با بیان اینکه کنگره شعر کردی مقاومت پیشرفت خوبی داشته است، گفت: برای نخستین‌بار در دنیا، شعر کردی در اختیار جریان مقاومت قرار گرفته که همین ضربه مهلکی به جریان ضد انقلاب وارد می‌کند و آنان از حماسه‌سرایی کردها در عجب هستند.

این شاعر کردزبان در ادامه با بیان اینکه نهادهای فرهنگی در این زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این ایام برنامه شب شعر به‌صورت مجازی و برنامه ویژه روز قدس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع شاعران مقاومت در پایان با بیان اینکه استان کرمانشاه پایه‌گذار این برنامه‌ها بوده است، گفت: نهادهای فرهنگی ازجمله اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و حوزه هنری همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر کنیم.

شناسه خبر 39532