شناسه خبر:39318
1400/1/28 09:38:53

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه سامانه گرمسیری یکی از اولویت‌های مهم استان برای اتمام تا پایان دولت است، گفت: 242 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام تخصیص یافته است.

محمد نوذری اظهار کرد: سامانه گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است که با اتمام آن تحول بزرگی در حوزه تولید استان اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه بر تکمیل این سامانه به‌عنوان یک پروژه مهم و مطالبه ملی در استان تأکید کرد و گفت: اتمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار سال در استان خواهد داشت.

استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت سامانه، یادآور شد: این پروژه در حوزه جهاد کشاورزی 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما در حوزه وزارت نیرو از کل 260 کیلومتر طول سامانه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوذری با اشاره به این مهم که خطوط فرعی انتقال آب برای 17 هزار و 553 هکتار در مناطق ایلام، مهران و دهلران طراحی شده است، افزود: برای تکمیل سامانه نیازمند انتقال آب از طریق شبکه اصلی هستیم.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و تخصیص 242 میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری، گفت: در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در حوزه وزارت نیرو و جهت انتقال آب 550 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون 105 میلیارد تومان تخصیص یافته است و 445 میلیارد نیز در بودجه 1400 تخصیص خواهد یافت.

وی با عنوان این مطلب که در این سفر همچنین 137 میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی برای تکمیل سامانه اختصاص داده شده که به‌طور کامل تخصیص یافته است، تأکید کرد: برای تکمیل کامل این پروژه مهم نیازمند تزریق اعتبارات بیشتر از محل و ردیف‌های دیگر چون صندوق توسعه ملی هستیم.

نوذری با بیان اینکه چنانچه در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود هم شبکه‌ها فرسوده می‌شوند و هم هزینه و خسارات جبران‌ناپذیری به‌بار خواهد آورد، تأکید کرد: با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبری در تکمیل طرح‌های مهم حوزه آب و خاک کشاورزی برای استان‌های محرومی چون ایلام، لازم است از طریق صندوق توسعه ملی در جهت تزریق اعتبارات برای این پروژه مهم اقدام لازم صورت گیرد.

شناسه خبر 39318