شناسه خبر:39206
1400/1/24 23:52:23

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با بیان اینکه از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی با جدیت حمایت می‌کنیم، گفت: در این راستا آغاز به‌کار فاز دو پالایشگاه گاز ایلام مهم‌ترین اولویت کاری این استان در سال جاری محسوب می‌شود.

محمد نوذری روز سه‌شنبه در راستای پیگیری خواسته‌ها و مطالبات استان در حوزه پتروشیمی با دو مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و ایرانیان نشست مشترک برگزار کرد.

استاندار ایلام در این دیدار خواستار رفع مسائل کارگری و مشکلات تعدیل نیروها در این حوزه شد و افزود: هدف ما حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد توسعه و اشتغال در استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان سرمایه‌گذاری عظیمی شکل گرفته است، بیان کرد: انتظار داریم در این خصوص به مسائل پیش روی این حوزه به‌ویژه در عدم تعدیل نیروها بیش‌ازپیش توجه شود.

نوذری با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد صنایع تبدیلی و پایین‌دستی استقبال می‌کنیم، تأکید کرد: خواستار مشارکت این دو هلدینگ بزرگ در احداث پترو پالایشگاه دهلران برای تبدیل نفت خام به محصولات الفین هستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: مشارکت در احداث اتیلن اکساید دره‌شهر، سرمایه‌گذاری در احداث صنایع پایین‌دستی در جوار پتروشیمی ایلام از دیگر خواسته‌های مردم استان از دو هلدینگ خلیج فارس و ایرانیان است.

نوذری در ادامه خواستار شروع به‌کار ساخت فاز دو پالایشگاه گاز ایلام شد و گفت: شروع به‌کار فاز دو پالایشگاه با توجه به تولید گاز متان در استان و استفاده از این خوراک در طرح‌های متانول، فرمالایید، پلی‌استال و پنتااریتریتول و GTPP، بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رونق اشتغال داشته باشد. 

 

شناسه خبر 39206