شناسه خبر:38941
1400/1/21 00:54:37
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

6 شهر کردستان در وضعیت قرمز و مرزهای استان بسته است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تردد از مرزهای استان برای مسافران به مدت دو هفته ممنوع است و فقط افرادی که در عراق مشغول به‌کار هستند، با ارائه گواهی اشتغال حق خروج دارند.

محمدابراهیم زارعی روز پنجشنبه در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در سنندج اظهار کرد: 6 شهر استان در وضعیت قرمز و سه شهر نارنجی است و در شهرهای وضعیت قرمز به‌جز مشاغل سطح یک باید کلیه مشاغل بسته شوند و در شهرهای نارنجی تنها مشاغل سطح یک و دو فعال خواهند بود.

وی با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی در مساجد، افزود: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و با توجه به شرایط موجود استان، برگزاری نماز جمعه و جماعت در مساجد ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر اجرای سریع و دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، اظهار کرد: از 19 فروردین‌ماه همه فرمانداران استان کردستان مکلف شدند اجرای این مصوبات را پیگیری و تیم‌های نظارتی نیز بر اجرای کامل این دستور العمل‌ها نظارت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: تاکنون پنج هزار و 442 نفر از گروه‌های هدف در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

فرزین رضاعی اظهار کرد: 80 درصد واکسن‌های دریافتی در استان به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، افراد زیر پوشش بنیاد شهید، بیماران صعب‌العلاج و پاکبانان تزریق شده است.

رضاعی با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزود: نتیجه تست‌های گرفته‌شده از بیماران مشکوک به کرونا در بعضی از شهرستان‌ها در مقایسه با اسفندماه سال گذشته به 70 درصد هم می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، اظهار کرد: به‌دلیل نبود تخت خالی، بخش‌هایی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سنندج و سقز برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: باید تالارهای عروسی از امروز تعطیل و با نظارت لازم از برگزاری هر مراسمی جلوگیری شود.

رضاعی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین عوامل انتقال ویروس کرونا پس از تالارها، رستوران‌ها هستند که باید به‌سرعت بسته شوند.

در ادامه این جلسه نیز معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: انتظار شیب خفیف و ملایمی را در موج چهارم بیماری داشتیم، اما این روند کاملاً غافلگیرکننده و با شیبی تند همه شهرستان‌های استان را دربرگرفته است.

ابراهیم قادری با تأکید بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: طی هفته‌های آینده کرونا وارد فاز خطرناک‌تری می‌شود و در کنار ملاحظات اقتصادی و معیشتی باید محدودیت‌های هوشمند با جدیت اعمال شود، چراکه در غیر این صورت تمام زحمات 13 ماه گذشته در عرض دو تا سه هفته آینده به هدر خواهد رفت.

وی افزود: درحال حاضر 386 بیمار در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که 179 نفر آن‌ها مربوط به سنندج است و 6 شهر استان کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

درحال حاضر 386 بیمار در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که 179 نفر آن‌ها مربوط به سنندج است.

56 بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و یک‌هزار و 125 نفر در استان از اسفندماه 1398 تاکنون قربانی کرونا شده‌اند.

شناسه خبر 38941