شناسه خبر:38878
1400/1/19 00:09:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه راهسازی قاضی‌خان- بدره با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی خردادماه سال جاری تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالله بهادری روز سه‌شنبه در بازدید از مراحل پایانی طرح راهسازی سیروان- بدره (قاضی‌خان- بدره) اظهار کرد: طول جاده قاضی‌خان- بدره 13 کیلومتر بوده که 6 کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان و هفت کیلومتر در شهرستان بدره است.

وی افزود: این پروژه به‌دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پُرهزینه ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه عظیم می‌تواند علاوه‌بر خارج شدن سیروان از بن‌بست و اتصال آن به بدره، مسیر شهرستان‌های چرداول و سیروان به بدره، دره‌شهر و آبدانان را نیز بیش از 80 کیلومتر کاهش دهد.

بهادری در مورد آخرین وضعیت احداث این محور گفت: طول کل محور 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده و حجم عملیات راه‌سازی در هفت کیلومتر بعدی با توجه به وضعیت کوهستانی و رودخانه بزرگی که در مسیر قرار دارد، بسیار زیاد بود که برای اجرای آن یک تونل به طول 200 متر حفاری و تکمیل شد.

وی تأکید کرد: پُل بزرگ جابر در این مسیر با هشت دهنه 20 متری به پایان رسیده، حدود 20 پُل دیگر در مسیر احداث و تا دو ماه آینده عملیات آسفالت و ایمن‌سازی مسیر به پایان خواهد رسید و تردد در این محور برقرار خواهد شد.

جاده سیروان به بدره (قاضی‌خان- بدره) یکی از پروژه‌های ارتباطی استان ایلام است که حدود 15 سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد.

بهره‌برداری از این پروژه مهم و عظیم می‌تواند استان ایلام را (از ناحیه شرق) از بن‌بست کامل خارج کند و استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان و در آینده‌ نزدیک نیز بزرگراه‌‌های کربلای معلی و نجف اشرف را به هم متصل کند و باعث توسعه همه‌جانبه استان شود.

شناسه خبر 38878