شناسه خبر:38748
1400/1/17 01:20:25

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دهلران گفت: کمباین‌داران با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی در بدو ورود به شهرستان باید گواهی سلامت ارائه دهند.

مجید عسگری روز دوشنبه در نشست کمیته برداشت شهرستان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان و ورود کمباین‌داران نیاز است متولیان به کنترل ورود کمباین‌داران پرداخته و از آن‌ها گواهی سلامت و تست کرونا بگیرند و درصورت تأیید سلامت، مشغول به‌کار شوند.

وی افزود: 500 دستگاه کمباین هم‌زمان با فصل برداشت در شهرستان حضور پیدا می‌کنند که باید نظارت دقیق بر روند برداشت توسط متولیان لحاظ و از طرفی با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز رصد شود.

فرماندار دهلران یادآور شد: این تعداد دستگاه کمباین روزانه بین 100 تا 150 هزار لیتر سوخت نیاز دارند که مسئولان باید در زمینه تأمین سوخت جهت تسهیل در امر برداشت با آن‌ها همکاری کنند و این امر منوط به داشتن کپسول آتش‌نشانی توسط کمباین‌داران است.

عسگری بر ضرورت نظارت بر نرخ‌نامه‌ها و مبلغ کرایه حمل گندم تأکید کرد و گفت: سیلو‌داران نیز دقت کنند که فهرست‌ها را برای پرداخت به‌صورت روزانه به بانک‌ها ارائه دهند.

فرماندار دهلران اضافه کرد: خروج گندم از شهرستان بدون داشتن بارنامه ممنوع است و دستگاه‌های متولی این مهم را به‌جد در دستور کار داشته باشند.

عسگری بر نظارت دقیق بر تناژها تأکید و خواستار کالیبره کردن باسکول‌ها شد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت: هفت سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 220 هزار تُن در شهرستان آماده خرید تضمینی محصول از کشاورزان است.

علی غلامی نرخ تضمینی هر کیلوگرم گندم را 40 هزار ریال عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیر کشت 76 هزار هکتاری گندم شهرستان 150 هزار تُن محصول تحویل مراکز خرید شود.

 

شناسه خبر 38748