شناسه خبر:38512
1400/1/11 12:32:09

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: وضعیت ذخیره خونی در استان در حالت عادی و نرمال است، ولی این بدان معنا نیست که ما نیاز به اهدای خون نداریم.

پژمان صالحی‌فر ، در خصوص آخرین وضعیت ذخیره خونی در استان، اظهار داشت: اکنون وضعیت ذخیره خونی در استان در حالت عادی و نرمال است، ولی این بدان معنا نیست که ما نیاز به اهدای خون نداریم و نباید این کار خداپسندانه را به فراموشی بسپاریم.

وی ادامه داد: به دلیل نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های آن با توجه به داشتن عمر کوتاه آن که قابل ذخیره‌سازی نیستند، مرکز انتقال خون از اول فروردین‌ماه در تمامی روزهای تعطیل به صورت صبح و بعداظهر از هشت صبح تا ۱۹ در خدمت مردم بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: مرکز در روز ۱۳ فروردین با توجه به اینکه مراجعات کم می‌شود، تعطیل و مجددا فعالیت از روز شنبه چهاردهم فروردین از سر گرفته می‌شود.

اعزام تیم‌های سیار خونگیری به شهرستان‌های استان

وی از اعزام تیم‌های سیار خونگیری به شهرستان این استان از نیمه دوم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: اعزام تیم‌های سیار خونگیری به شهرستان‌های اسلام آبادغرب، روانسر، سنقرو کلیایی و کنگاور در دستور کار داریم.

صالحی‌فر تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری با توجه به درخواست نیرویی که شده بتوانیم در یکی دو تا از شهرستان‌ها استان مرکز خونگیری ثابت را  راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان، با توجه به شرایط خطر ورود به پیک چهارم کرونا را جدی توصیف کرد و از بهبودیافتگان خواست برای اهدای پلاکت برای نجات بیماران اقدام کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38512