شناسه خبر:38204
1399/12/28 10:11:10

عرضه مرغ آنلاین، تدبیری برای کوتاهی صف‌های طولانی پیچ و تاب ‌خورده در بازار همدان است، اگرچه سازمان صمت علی‌رغم اعلام آمادگی یک فروشگاه اینترنتی اقدامی برای مهیا ساختن این امکان انجام نداده و مردم کماکان به دنبال تهیه مرغ از این صف به آن صف هستند.

 این‌روزها شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مملو از تصایری شده که صف‌های عریض و طویل مقابل واحدهای صنفی مرغ‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها را به تصویر می‌کشد که برای تهیه مرغ تشکیل شده است. مرغی که شاید در گرانی بی‌بدیل گوشت قرمز، امید قشر متوسط برای پر کردن سفره غذاست.

در این میان بسیاری از تحلیلگران صف کشیدن را زیبنده مردم نمی‌دانند، از سوی دیگر مسؤولان هم اعلام می‌کنند که مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است و جای نگرانی نیست. هرچند در این میان حلقه‌ای مفقود شده است، اما برای از بین رفتن صف یکی از اپلیکیشن‌های کسب و کار همدان پیشنهاد داده که می‌تواند با فروش آنلاین و ارسال به منازل مشتریان، به حماسه صف‌های طولانی پایان بخشد و در ایام کرونا ضامن سلامتی مردم باشد.

بدون تردید موافقت با این پیشنهاد از سوی صنعت، معدن و خرید قشری از مردم به صورت آنلاین رفاه حال مردم را به دنبال دارد، ضمن اینکه خریدهای حضوری هم پابرجاست و افرادی که امکان خرید اینترنتی ندارند حضوری خرید می‌کنند.

مدیرعامل یک فروشگاه اینترنتی در گفت‌وگو با  فارس گفت: پیشنهاد عرضه مرغ و گوشت را به صورت مکتوب به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه داده و اعلام کردیم زیرساخت‌های لازم برای توزیع مرغ را از لحاظ سخت‌افزاری و بستر فضای مجازی داریم. 

علیرضا جام‌بزرگ با بیان اینکه شبکه توزیع ما شفاف است اظهار کرد: با این نوع شیوه عدالت در توزیع رعایت می‌شود به طوری که افراد در سایت ثبت نام و به هر آدرس تعداد مشخصی مرغ عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین پاسخ سازمان صمت این بود که تصمیم گیری در این حوزه بر عهده جهاد کشاورزی است افزود: به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کردیم که آنها اعلام کردند بر عهده سازمان صمت است.

این مدیرعامل فروشگاه اینترنتی با تأکید بر اینکه طی نامه نگاری مجدد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد که همه مردم امکان خرید اینترنتی مرغ را ندارند و استقبال نمی‌کنند تصریح کرد: خوشبختانه ما در حال فروش انواع محصولات پروتئینی هستیم و در این حوزه به فور تجربه داریم همچنین سال گذشته در فروش شکر و توزیع میوه دولتی شب عید تجربه کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: خرید آنلاین و توزیع اقلام ضروری با پیک، ضمن حفظ سلامت مردم در برهه حساس کرونایی و صیانت از شانیت مردم، از ترددهای روزهای شلوغ پایان سال

جام‌بزرگ متذکر شد: فروشگاه‌ها اینترنتی ما آمادگی توزیع کامل اقلام دولتی و زیرساخت‌هایی چون ماشین و پیک موتوری را در دسترس دارد و مردم هم از خرید آنلاین به خوبی استقبال کردند.

به نظر می‌رسد با همکاری و موافقت‌ سازمان صمت و توزیع آنلاین مرغ بخشی از صف‌های طولانی که بستری برای انتقال کرونا است کوتاه‌تر می‌شد اما در این راستا اقدامی صورت نگرفته و پیشنهاد توزیع آنلاین مرغ دولتی کان لم یکن ماند.

 


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38204