شناسه خبر:37665
1399/12/17 10:24:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از ذخیره‌سازی 379 میلیون متر‌مکعب آب با اجرای طرح‌های در این استان خبر داد.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه لرستان با توجه به کوهستانی بودن و شیب بالایی که دارد متأسفانه همه‌ساله با سیلاب‌های وحشتناکی در سطح استان مواجه هستیم اظهار کرد: در این راستا یکی از اقدامات مفید در چند سال اخیر اجرای طرح‌های آبخیزداری بوده است.

وی عنوان کرد: در سال 97، اعتبارات خوبی در حوزه آبخیزداری اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه تا قبل از سال 97، عملیات آبخیزداری در بیش از 430 هزار هکتار از مساحت استان انجام شده بود افزود: در سه سال گذشته حدود 300 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان اجرا شده است.

نجفی با تأکید بر اینکه در شهرستان‌های خرم‌آباد و پلدختر پروژه‌های عظیمی در حوزه آبخیزداری داشته‌ایم که نقش بسیار زیادی در جلوگیری از سیلاب‌ها داشته‌اند تصریح کرد: اخیراً 70 میلی‌متر بارندگی در شهر خرم‌آباد داشتیم کم‌ترین وقوع سیلاب را در رودخانه خرمرود را داشتیم.

وی بیان کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان توانسته‌ایم بیش از 379 میلیون متر‌مکعب ذخیره آب را داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر کارهای آبخیزداری، عملیات بیولوژیک را هم در دستور کار قرار داده‌ایم ادامه داد: در این راستا توسعه فضای سبز، توسعه پوشش گیاهی را داشته‌ایم و امسال بیش از سه هزار و 500 هکتار اقدامات بیولوژیک، کاشت نهال، کاشت گیاهان دارویی، توسعه فضای سبز و… را داشته‌ایم.

نجفی با تأکید بر اینکه در سطح استان حدود 6 نهالستان فعال داریم گفت: افرادی که علاقه‌مند هستند می‌توانند به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه و نهال مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

شناسه خبر 37665