شناسه خبر:37483
1399/12/13 10:30:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان ضمن انتقاد از عدم حضور استاندار در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: متأسفانه بحث اعتیاد در اولویت اول مسئولان استان نیست.

کرم یاری در هفتمین کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که در سالن جلسات سازمان بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه اعتیاد مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است اظهار کرد: استان لرستان در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جزو پنج استان اول آسیب‌زای کشور است.

وی افزود: 209 هزار خانوار محروم در استان لرستان تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند که همین امر محرومیت سبب ایجاد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان ضمن انتقاد از عدم حضور استاندار در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان عنوان کرد: متأسفانه استاندار استان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکنون در هیچ جلسه‌ای شرکت نکرده و این در حالی است که استاندار به عنوان مدیر ارشد استان می‌توانند در زمینه رفع مشکل معتادان متجاهر بسیار مؤثر باشد.

یاری بیان کرد: مدیرکل امور اجتماعی استان خود می‌گوید چنانچه مدیری در جلسات شرکت نکرد اطلاع دهید که برخورد کنیم ولی خود هیچ وقت در جلسات حضور ندارد. وقتی مسئولان استان به مسئله اعتیاد اهمیت نمی‌دهند نباید توقع داشته باشیم مشکل معتادان متجاهر استان حل شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بحث اعتیاد در اولویت اول مسئولان استان نیست تصریح کرد: بنده اطلاع دادم تعداد جلسات و مشغله مدیران زیاد است ولی باید این واقعیت را بپذیریم که در استان به اعتیاد به عنوان ام‌الفساد اهمیت داده نمی‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان تصریح کرد: متأسفانه دربحث اعتبارات نیز در راستای رفع مشکل اعتیاد نیز 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان 10 میلیارد سهم استان و تنها پنج میلیارد تومان سهم کلیه استان‌ها است که به‌طور یقین کافی نیست در همین راستا همین اعتبار کم نیز باید با همکاری مدیران مدیریت شود.

یاری اظهار کرد: اگر موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن مهم است همه باید تلاش کنیم این مشکل حل شود چون ریشه بیش از 70 درصد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است.

 

شناسه خبر 37483