شناسه خبر:37422
1399/12/12 10:10:05

سپهرغرب، گروه خبر: طرح توسعه میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت خام از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهور در مراسم طرح توسعه میادین نفتی آذر که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: نفت یکی از صنعت‌های مهم کشور است که بسیار با اهمیت بوده و بقیه صنعت‌ها وابسته به آن است، اما باید تلاش شود اتکای بودجه جاری از نفت برداشته شود.

وی افزود: در طول دولت یازدهم و دوزادهم کارهای کم‌نظیری انجام شده و بهره‌برداری از گاز در این دولت از 600 میلیون متر مکعب در روز به بالای یک‌هزار میلیون رسیده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برجام کار بسیار بزرگی در جهت احقاق حقوق مردم بوده و در جهت بهره‌برداری از منابع نفت و گاز نیز کارهای بزرگی انجام گرفته است، ادامه داد: در منطقه پارس جنوبی کارهای مهمی صورت گرفته است و در سال 1400 تلاش می‌شود عملیات‌ مهم‌تر و بزرگ‌تری انجام شود.

      اشتغال‌زایی برای 2200 نفربا افتتاح میدان نفتی آذر

در ادامه مجری اجرای آذر نیز در این مراسم گفت: امروز پس از توسعه و افتتاح رسمی این میدان دو هزار و 200 نفر مشغول فعالیت بوده که 70 درصد آن‌ها بومی هستند.

یاراحمدی ادامه داد: برنامه توسعه نیروگاه چنگوله نیز در دستور کار قرار دارد و درصورت گرفتن مجوزهای قانونی شاهد توسعه میدان چنگوله نیز خواهیم بود.

      حفاری‌های سخت در میدان آذر

حبیبی، مدیر توسعه میدان آذر نیز در ادامه این مراسم با بیان آنکه عملیات حفاری میدان نفتی آذر به‌دلیل پیچیدگی نیازمند حفاری زیادی بوده زیرا لایه‌های کم‌فشار و پُرفشار پشت هم قرار گرفته است، افزود: با توجه به ارائه آموزش‌های عملی و کاربردی این عملیات به‌خوبی انجام شده و نتایج آن مطلوب بوده است.

گفتنی است، در این مراسم طرح توسعه میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت خام با حضور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 37422