شناسه خبر:37411
1399/12/12 09:43:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: زیرگذر بعثت به‌علت نبود دوربین کنترل سرعت و تردد رانندگان با سرعت بالا به سانحه‎‌خیزترین نقطه این شهر تبدیل شده است.

سرهنگ فرخ جمالی روز دوشنبه اظهار کرد: در یک هفته گذشته هرشب شاهد بروز سانحه در زیرگذر بعثت بودیم و در آخرین حادثه یک دستگاه آزرا با سواری پژو 206 برخورد کرده که شدت این سانحه موجب واژگونی خودرو و سپس بازگشت آن روی چهار چرخ شد.

وی اضافه کرد: همچنین یکشنبه‌شب یک دستگاه سواری با جدول‌های وسط زیرگذر برخورد کرد که این سانحه موجب ایجاد راه‌بندان و ترافیک در این محدوده شده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: همچنین شاهد بروز تصادف‌های زنجیره‌ای در زیرگذر بعثت به‌ویژه هنگام بارش برف، برودت هوا و یخ‌زدگی سطح جاده هستیم.

سرهنگ جمالی گفت: شیب این زیرگذر ازنظر اصول مهندسی استاندارد بوده، اما طولانی بودن زیرگذر و نبود دوربین کنترل سرعت سبب تردد با سرعت بالا و افزایش سوانح جرحی و خسارتی در این محدوده شده است.

وی بیان کرد: هم‌اینک تنها یک دوربین زیر این زیرگذر وجود دارد و برای ایمن‌سازی آن نیازمند نصب دوربین ثبت سرعت در ورودی و خروجی زیرگذر هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: میزان سرعت پیش‌بینی‌شده برای تردد از زیرگذر بعثت 50 کیلومتر در ساعت است، اما بیشتر رانندگان به‌خصوص شب‌هنگام به‌علت خلوت بودن جاده با 100 کیلومتر در ساعت تردد می‌کنند.

      محدودیت تردد شبانه ادامه دارد

سرهنگ جمالی اظهار کرد: طرح برخورد با رانندگان متخلفی که محدودیت‌های شبانه را ندیده می‌گیرند، در بلوار ارم و میدان قائم با شدت بیشتری اجرا شده و تیم‌های گشتی مستمر این محدوده‌ها به همراه مناطق تفریحی و توریستی را رصد می‌کنند.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا رانندگان مجاز به تردد در سطح شهر از ساعت 21 تا سه بامداد نیستند و مأموران درصورت مشاهده اقدام به اعمال قانون رانندگان متخلف می‌کنند.

شناسه خبر 37411