شناسه خبر:37179
1399/12/5 10:36:44

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: "بهینا امامی" به نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کم‌شنوایان کشور و "مبین عظیمی" هم به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شدند.

فرزاد خاکی روز دوشنبه اظهارکرد: "بهینا امامی"، نخستین کشتی‌گیر کم‌شنوای سقزی به نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کم‌شنوایان کشور فراخوانده شد.

وی با بیان اینکه، امامی کشتی‌گیر توانمندی است و این دعوت، نشان‌دهنده پایه‌ریزی مناسب در کشتی سقز و وجود مربیان شایسته در این رشته ورزشی است، افزود: پیشتر در رشته دومیدانی، ورزشکاران کم شنوا در اردوی تیم ملی حضور یافته اند ولی این اولین بار است که یک کشتی گیر کم شنوا از سقز در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرده است.

وی از دعوت شدن "مبین عظیمی"، گشتی‌گیر جوان و آینده‌دار سقزی برای سومین بار به اردوی تیم ملی کشتی آزاد جهت حضور در رقابت‌های گزینشی و المپیک و قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: عظیمی، رشته کشتی را از رده‌های پایه با موفقیت طی کرده است و دارای چندین نشان جهانی، آسیایی و کشوری است.

خاکی با اشاره به اینکه عظیمی هم اکنون 18 سال سن دارد و در رده جوانان فعالیت می‌کند، افزود: به دلیل شایستگی و نبوغ بالای وی به اردوی بزرگسالان تیم ملی کشتی آزاد دعوت شده که امیدواریم در آینده نشان‌های خوش رنگی برای کردستان بدست آورد.

خاکی اضافه کرد: پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا در قزاقستان، سوم تا 13 اسفندماه در محل خانه کشتی شهید "ابراهیم هادی" مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته‌های مختلف ورزشی در شهرستان سقز فعالیت دارند، افزود: از این تعداد یک هزار ورزشکار در حوزه کشتی فعالیت دارند که 550 کشتی‌گیر در رشته فرنگی و 450 کشتی گیر در آزاد مشغول فعالیت هستند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

شناسه خبر 37179