شناسه خبر:37160
1399/12/5 09:51:08

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی در این شهرستان به 16 نفر افزایش یافت.

عبدالصاحب شریفی روز دوشنبه اظهار کرد: شیوع کرونای جهش‌یافته در شهرستان دهلران نگران‌کننده است، چراکه تنها در یک خانواده 6 نفر به این نوع کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید از سفر و ترددهای غیر ضروری به استان خوزستان خودداری کنند، یادآور شد: اگر مردم رعایت نکنند، به‌طور قطع شاهد افزایش مبتلایان کرونای جهش‌یافته در شهرستان خواهیم بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: تاکنون یک‌هزار و 454 نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

شریفی افزود: مجموع تست‌های پی‌سی‌آر رپید انجام‌شده در شهرستان چهار هزار و 856 مورد بوده که از این تعداد 52 مورد مثبت است.

وی یادآور شد: افراد مبتلا که در قرنطینه خانگی هستند، درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مجامع عمومی، برابر قانون به‌عنوان تهدید علیه سلامت عمومی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: رعایت پروتکل‌ها و عدم حضور در تجمعات غیر ضروری، پرهیز از هرگونه دورهمی حتی محافل کوچک خانوادگی، فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی همچنان تنها راه مقابله با کرونا است.

شناسه خبر 37160